جایگاه والای كشو ر مدیون ایثار شهدا است

شاهرود- ایرنا- جانشین قرارگاه عملیاتی لشكر58 تكاور گفت: جایگاه والا و ارزشمندی كه كشور و مردم ایران در نزد جهانیان دارند، مدیون ایثار خون شهدا و جانبازان و خانواده های شهداست.

به گزارش ایرنا ، سرهنگ كریم چشك روز شنبه در یادواره 41شهید روستای وامرزان بویژه شهید عباسعلی كشاورزیان ،گفت : در تمام جوامع بشری،ارزشهایی وجود دارد كه بنیان اصلی فرهنگ آن جامعه را شكل میدهند.
شهید عباسعلی كشاورزیان ، یكی از شهدای شاخص ارتش جمهوری اسلامی ایران است كه تیپ158 نیز مزین به نام این شهید است.
هر ساله با حضور جمع زیادی از امت شهیدپرور دامغان و نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران ، یادواره این شهید و 41 شهید این روستا برگزار می شود.
جانشین قرارگاه عملیاتی لشكر58 تكاور گفت:رزمندگان مخلص برتر از دیگرانند،هر چند دیگران منشا خدمات ارزشمند دیگری باشند.
وی در ادامه افزود : فرهنگ ایثار و شهادت یكی از ارزشها یی است كه در آموزه های دینی بر آن تاكید شده است.
وی گفت: ایثار و شهادت در دوران مبارزه و دفاع مقدس از جایگاه ویژه ای نزد رزمندگان اسلام داشت و از عوامل بازدارندگی در جامعه میباشد و پیشرفت،عزت،اقتدار و امنیت كنونی كشور مدیون از خودگذشتگی ها و رشادتهای ایثارگران و شهداء می باشد.
كریم چشك گفت: عزت امروز اسلام و مسلمین ثمره خون شهداست و گسترش فرهنگ جهاد و شهادت طلبی است كه لرزه براندام دشمنان می اندازد و آنان را از نفوذ در دژهای اسلام نا امید میكند.
جانشین قرارگاه عملیاتی لشگر58در ادامه اضافه كرد: برگزاری یادواره شهداء نشان دهنده حركت در مسیر درست و زمینه دشمن شناسی و تقویت بصیرت است.
وی ادامه داد: نثار 41 شهید در یك روستا از جمله شهید عباسعلی كشاورزیان كه از مسولین و فرماندهان ارتش بود نشان دهنده این است كه مردم در آموزه های دینی خود،جوهره و عصاره فرهنگ ایثار و شهادت،ازخودگذشتگی و اخلاص وآزادمنشی را همچون رهبرآزادگان عالم امام حسین(ع) را هدف خود قرار داده اند.
تجلیل از خانواده های معظم شهداء و جانبازان از دیگر برنامه های این یادواره بود.
لشكر 58 تكاور نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در شاهرود مستقر است.
6167

سرخط اخبار استان‌ها