۷ دی ۱۳۹۴، ۱۷:۳۶
کد خبر: 81898196
T T
۰ نفر
علماي جهان اسلام بين امت اسلامي مودت و محبت ايجاد كنند

قم- ايرنا- آيت الله عبدالله جوادي آملي از مراجع تقليد گفت: اسلام، اعراب جاهل را با هم برادر و بين آن ها مودت ايجاد كرد؛ همين اسلام امروز در دست ما امانت است، بر همه علماي جهان اسلام لازم است كه اين خاصيت اسلام را بيش از گذشته و زيباتر از گذشته تحويل امت اسلامي بدهيم.

به گزارش ايرنا، وي روز دوشنبه در ديدار محمد گورمز رئيس سازمان ديانت تركيه و هيات همراه در بنياد بين المللي علوم وحياني اسرا، به وضع فجيع خاورميانه قبل از ظهور اسلام اشاره كرد و افزود: قبل از ظهور اسلام در خاورميانه يا الحاد و يا بت پرستي بود، اما اين ريسمان الهي كه آمد مردم خاورميانه را هم از خطر بي ديني و هم از آسيب شرك و بت پرستي نجات داد.
آيت الله جوادي آملي تصريح كرد: همه ما برادران اسلامي هستيم كه به اين طناب وابسته ايم و اين محور وحدت بين همه ماست.
وي با تبريك ميلاد حضرت رسول اكرم(ص) و هفته وحدت و همچنين ميلاد امام صادق(ع)، ضمن طلب وحدت و مودت از خداوند براي جهان اسلام به ويژه مردم خاورميانه، ابراز اميدواري كرد: همه ما ره آورد الهي پيغمبر اسلام را بيش از پيش به جان بپذيريم.
وي در ادامه به ابدي بودن انسان اشاره و بيان كرد: ما يك دشمن مشترك و اصلي بيشتر نداريم كه ريشه همه ترس هاي ما هم همين دشمن يعني مرگ است؛ اما طبق فرمايش قرآن كريم انسان مرگ را مي ميراند نه اينكه بميرد.
اين مرجع تقليد افزود: در فرهنگ قرآن مرگ پوسيدن نيست، بلكه از پوست به در آمدن است؛ مرگ هجرتي است به سوي ابديت؛ ما مظهر ابديت خداونديم بنابراين از آنجا كه ما موجودي ابدي هستيم هيچ دليلي ندارد كه براي برخي اختلافات با هم درگير شويم.
وي به بيان گوشه اي از حكمت قرآن كريم پرداخت و خاطرنشان كرد: خداوند قرآن و باران را نازل كرد؛ اما بين اين دو نزول تفاوت بسياري است؛ خداوند باران را به زمين انداخت اما قرآن را به زمين آويخت.
وي اضافه كرد: طناب غير آويخته و افتاده بر زمين كاري از پيش نمي برد، اما طناب آويخته دو كار مي تواند انجام بدهد؛ اول اينكه انسان را از افتادن نجات مي دهد و دوم اينكه مي تواند انسان را بالا ببرد و به اوج برساند.
در ابتداي اين ديدار رئيس سازمان ديانت تركيه در سخناني با بيان اينكه جهان اسلام امروزه از فقدان حكمت رنج مي برد، ملاقات با يكي از اساتيد برجسته حكمت در جهان را فرصت مغتنمي براي حاضرين در جلسه بر شمرد.
محمد گورمز همچنين از ترجمه آثار آيت الله جوادي آملي به زبان تركي استانبولي كه در تركيه با استقبال زيادي نيز مواجه شده است، قدرداني كرد.
/2085/ 6133/ 1596
۰ نفر