۷ دی ۱۳۹۴، ۱۳:۴۸
کد خبر: 81897774
T T
۰ نفر
مديركل آموزش و پژوهش استانداري خوزستان: آموزش هيات هاي اجرايي انتخابات آغاز شد

اهواز- ايرنا- مسئول كميته آموزش ستاد انتخابات خوزستان از آغاز آموزش هيات هاي اجرايي انتخابات در اين استان خبر داد.

به گزارش ايرنا عبدالعلي اميدي دوشنبه در نشست خبري اظهار كرد: آموزش اعضاي 67 هيات اجرايي خوزستان و اعضاي ثابت و اداري اين هيات ها شامل حدود 800 نفر از يكشنبه آغاز شده و تا 12 دي ادامه مي يابد.
مديركل آموزش و پژوهش استانداري خوزستان ادامه داد: طرح جامع آموزش دست اندركاران انتخابات از 25 آبان آغاز شده، كه در اين راستا تاكنون آموزش فرمانداران و مربيان و كارشناسان برگزار شده است.
وي افزود: آشنايي با قوانين انتخابات و اجراي انتخابات محورهاي آموزش به فرمانداران بوده، كه همايش فرمانداران خوزستان و كهگيلويه و بوير احمد به صورت منطقه اي در اهواز برگزار شد.
به گفته وي، در اين آموزش ها راهكارهاي برگزاري انتخابات سالم و لزوم تقويت حضور گسترده مردم محورهاي اصلي اين آموزش هاست.
اميدي، با اشاره به انجام دو مرحله ديگر از آموزش هاي مرتبط با انتخابات اظهاركرد: آموزش مسئولان صندوق و مجريان راي گيري نيز در دستور كار است.
وي اضافه كرد: آموزش همگاني شامل آگاهي و اطلاع رساني به نامزدها، و آگاهي و آموزش آحاد مردم به عنوان انتخاب كننده ها نيز جزو برنامه هاي پيش روست.
اميدي، يكي از محورهاي مهم آموزش را آموزش اصول حفاظت برگزاري انتخابات عنوان كرد و افزود: حفاظت از اماكن، حفاظت از اسناد و مدارك، حفاظت از كاركنان و دست اندركاران، حفاظت از سامانه هاي فناوري اطلاعات و حفاظت از گفتار در اين محورها مدنظر قرار مي گيرد.
وي اظهار كرد: مديريت اجرايي انتخابات سه وظيفه اصلي پيش از انتخابات، هنگام انتخابات و پس از انتخابات دارد.
انتخابات پنجمين دوره مجلس خبرگان و دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي به صورت همزمان هفتم اسفند برگزار مي شود.
استان خوزستان شش نماينده در مجلس خبرگان و 18 كرسي نمايندگي در مجلس شوراي اسلامي است.اين استان داراي 14حوزه اصلي و 13 حوزه فرعي انتخاباتي است.
7151/ 6037