۴ دی ۱۳۹۴، ۱۵:۱۶
کد خبر: 81893698
T T
۰ نفر
امام جمعه گيلانغرب: رويكرد نظام اسلامي اتحاد و همبستگي امت اسلام است

قصرشيرين - ايرنا - امام جمعه گيلانغرب با بيان اينكه در دهه هاي اخير امام خميني (ره) و جانشين خلف ايشان رهبر معظم انقلاب اسلامي منادي ايده تقريب مذاهب بوده اند گفت: رويكرد نظام اسلامي اتحاد و همبستگي امت اسلامي و پرهيز از تفرقه و نفاق است.

به گزارش ايرنا حجت الاسلام محمد طاها مهري در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته گيلانغرب با تبريك ميلاد مسعود حضرت محمد (ص) و امام جعفر صادق (ع) و هفته وحدت افزود: نظام جمهوري اسلامي ايران در طول بيش از سه دهه از عمر با بركت خود براي اتحاد و همبستگي مسلمامان گام هاي ارزشمندي برداشته است.
وي اظهار داشت: هم اكنون نيز فضاي هم آوايي، هم گرايي و وحدت و انسجام امت اسلامي با انديشه ها و رويكردهاي انقلاب اسلامي سير تكاملي دارد و ادامه اين روند مستلزم اين است كه مسلمانان از هرگونه تفرقه و نفاق پرهيز كنند و تنها در يك صف قرار گيرند.
وي بيان كرد: امت اسلامي بايد تلاش كنند علاوه بر جلوگيري از اختلاف هاي داخلي از نفوذ و توطئه دشمنان نيز جلوگيري كنند.
وي با بيان اينكه دشمنان بيش از هر چيز از وحدت امت اسلامي مي ترسند خاطرنشان كرد: دشمنان در سالهاي اخير در تلاشند با ايجاد تفرقه و نفاق در بين مسلمانان شيعه و سني به اهداف شوم و پليد خود كه همان غارت و چپاول كشورهاي مسلمان است دست يابند كه تنها راه مقابله با اين توطئه آنان حفظ و حدت و انسجام است.
خطيب جمعه گيلانغرب ادامه داد: اتحاد و همدلي مسلمانان آيتي از فضل و رحمت واسعه الهي است و امت اسلامي بايد با حفظ هوشياري با وحدت و انسجام توطئه هاي دشمنان را خنثي كنند كه در صورت تحقق اين مهم به عزت خواهند رسيد.
حجت الاسلام مهري در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه وفاداري امت اسلامي به ولايت مطلقه فقيه و رهبري در 9 دي نمود عيني و تجلي يافت اضافه كرد: 9 دي يكي از ايام الله انقلاب اسلامي و روز بصيرت و ميثاق امت با ولايت است.
وي گفت: فتنه سال 88 با برنامه ريزي برخي عوامل داخلي و حمايت استكبار براي سرنگوني نظام اسلامي طراحي شده بود و يك حركت اتفاقي و ناگهاني نبود اما امت هميشه بيدار ايرنا اسلامي در 9 دي با بصيرت ، وحدت و اعلام وفاداري از رهبري توطئه هاي دشمنان را نقش برآب كردند.
امام جمعه گيلانغرب با اشاره به پايان مهلت نام نويسي داوطلبان مجلس خبرگان رهبري و آغاز دوره احراز صلاحيت ها نامزدها توسط شوراي نگهبان افزود: شوراي نگهبان براي تاييد صلاحيت داوطلبان مجلس خبرگان رهبري رسالت و وظيفه سنگيني بر عهده دارد.
حجت الاسلام مهري خاطرنشان كرد: بايد با پرهيز از دغدغه هاي جناحي و سياسي و تنها براي حفظ انقلاب از اين سنگر مهم انقلاب پاسداري و حراست كنيم.
7079/7398/8066