آغاز فعالیت نسل جدید بازار خرده فروشی در فروشگاه های زنجیره ای رفاه

تهران- ایرنا- نسل جدید بازار خرده فروشی در فروشگاه های زنجیره ای رفاه فعالیت خود را آغاز كرد؛ در این فروشگاه ها بازارهای خرده فروشی با توجه به نیازهای مشتریان و سبك جدید زندگی مردم طراحی شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، در نسل جدید بازار خرده فروشی، فروشگاه ها با توجه به خواسته های كلیدی مشتریان از یك خرده فروشی از جمله «دسترسی، اطمینان، كیفیت، ارزانی و انتخاب» تعریف شده و در سه شكل «رفاه اكسپرس، رفاه ماركت و رفاه اكسترا» شكل گرفته اند.
ویژگی بخش نخست، دسترسی آسان مشتریان به كالاست؛ در شكل دوم به دلیل تنوع بیشتر، مشتری حق انتخاب گسترده تری پیدا می كند و می تواند علاوه بر كالاهای سوپرماركتی، مواد غذایی تازه مانند میوه و سبزیجات، گوشت و نان را نیز تهیه كند.
در شكل «رفاه اكسترا»، تنوع محصولات فراتر از مواد خوراكی و مصرفی روزمره است و مشتریان می توانند زیر یك سقف، بیشتر كالاهای مورد نیاز خود مانند پوشاك، لوازم خانگی، لوازم اداری و سایر نیازهای خود را تهیه كنند.
در هفته ای كه گذشت، شاهد بازگشایی یكی از این فروشگاه ها در منطقه 21 تهران (تهرانسر) بودیم؛ این فروشگاه در محل فروشگاه قدیمی و در محیطی به مساحت سه هزار متر مربع و با سرمایه گذاری 25 میلیارد ریال راه اندازی شد.
مدیرعامل شركت فروشگاه های زنجیره ای رفاه در مراسم راه اندازی فروشگاه تهرانسر گفت: در حال حاضر 225 فروشگاه زنجیره ای رفاه در سراسر كشور فعال است و از این تعداد تاكنون سه مجموعه به نسل جدید فروشگاه ها تبدیل شده است.
فرشید گل زاده افزود: براساس برنامه ریزی های انجام شده، تعداد فروشگاه های نسل جدید رفاه تا پایان سال به 12 فروشگاه و طبق برنامه ریزی بلندمدت، به 50 فروشگاه افزایش خواهد یافت.
گل زاده با تاكید بر اعمال كنترل كیفیت در فروشگاه های رفاه، گفت: در نسل جدید فروشگاه های زنجیره ای، چگونگی تامین كالا تغییر كرده است و كالاهای نامرغوب از مجموعه كالاهای قابل عرضه خارج كرده ایم؛ علاوه بر این، كنترل كیفی سختی روی كالاهایی قابل عرضه اعمال می كنیم.
وی ادامه داد: در حوزه تامین كالا، بسیاری از واسطه ها را حذف كرده ایم تا هزینه تامین كالا برای مصرف كننده نهایی كاهش یابد؛ همسو با این، نزدیك به سه هزار قلم كالا در گروه بهداشتی و آرایشی و پنچ هزار قلم كالا در گروه مواد غذایی همیشه با تخفیف بیش از 10 درصد به مشتری ها عرضه می شود.
مدیرعامل شركت فروشگاه های زنجیره ای رفاه گفت: در كنار تخفیف های دائمی، هر ماه تخفیف های ویژه 20 تا 50 درصدی نیز برای یك هزار قلم كالا در گروه های مختلف درنظر می گیریم كه با هدف شفاف سازی، همه این تخفیف ها و كالاهایی كه مشمول این تخفیف ها می شوند، از طریق پایگاه اطلاع رسانی به مردم اعلام می شود.
وی با بیان اینكه در تامین كالای فروشگاه های رفاه اولویت با كالاهای ایرانی است، افزود: هم اكنون كالاهای بیش از سه هزار تولیدكننده داخلی در فروشگاه های رفاه عرضه می شود؛ البته دركنار تولیدهای داخلی، سلیقه مشتری ها ایجاب می كند كه كالاهای خارجی نیز تامین و عرضه شود.
گل زاده همچنین از برنامه ریزی برای تاسیس شعبه های خارج از كشور خبر داد و گفت: در این ارتباط با كشورهای عراق، عمان و تركیه مذاكره هایی انجام شده اما به دلیل شرایط منطقه، راه اندازی شعبه های خارج از كشور با مشكل مواجه شده است؛ امیدواریم تا پایان سال، نخستین شعبه خارج از كشور فروشگاه های زنجیره ای رفاه را راه اندازی كنیم.
وی تاسیس شعبه های خارج از كشور را ایجاد ویترینی برای كالاهای ایرانی و عرضه محصولات ایرانی در خارج از كشور بیان كرد و گفت: انتظار داریم دولت با هدف حمایت از تولید داخل، ضمانت ها و تسهیلاتی برای تاسیس فروشگاه های زنجیره در خارج از كشور در نظر بگیرد.
اقتصام(2)**9189** 2023