۳ دی ۱۳۹۴، ۱۵:۲۴
کد خبر: 81892742
T T
۰ نفر
آرامگاه حكیم ابوالقاسم فردوسی در زاد روزش گلباران شد

مشهد- ایرنا- آرامگاه حكیم ابوالقاسم فردوسی روز پنجشنبه همزمان با سالروز تولدش با حضور جمعی از اساتید دانشگاه، پژوهشگران، شاعران و علاقه مندان به این حكیم فرزانه گلباران شد.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، مدیر كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی در این مراسم گفت: با توجه به اهمیت فردوسی و نقش اثر جاودان و ماندگار این شاعر بزرگ در حفظ زبان فارسی و هویت فرهنگی، همه باید در معرفی فردوسی و شناخت هرچه بیشتر شاهنامه تلاش كنیم.
حسین زارع صفت با قدردانی از حضور پژوهشگران، اساتید دانشگاه، شاعران و دوستداران حكیم توس در این مراسم افزود: وجود آرامگاه فردوسی در شهر تاریخی توس فرصت بزرگ برای معرفی هرچه بهتر ظرفیت های فرهنگی و تاریخ خراسان است كه باید از این فرصت به نحو مطلوب استفاده كنیم.
وی اظهار كرد: فردوسی سی سال برای سرودن شاهنامه تلاش كرد و زحمت كشید لذا ما نیز باید به گونه ای فعالیت كنیم تا بتوانیم هرچه بهتر نقش و جایگاه فردوسی و اثر بی نظیر او را در حفظ زبان فارسی و هویت فرهنگی به خوبی تبیین كنیم.
زارع صفت همچنین احیای باروی سنتی توس، سایت موزه و باغ مشاهیر را از مهمترین اقدامات این اداره كل در شهر تاریخی و مجموعه فرهنگی، تاریخی توس برشمرد.
استاد دانشگاه و مدیر قطب علمی فردوسی ‌شناسی دانشگاه فردوسی مشهد نیز در این مراسم گفت: شاهنامه یك گنجینه بزرگی است كه همه باید از این گنجینه بزرگ فرهنگی به خوبی مراقبت كنیم.
دكتر محمد جعفر یاحقی افزود: باید به گونه ای برنامه ریزی شود كه از شاهنامه به عنوان یك گنجینه بزرگ فرهنگی و ادبی در راه تعالی و سربلندی ایران استفاده شود كما اینكه در هزار سال پیش این موضوع مورد توجه قرار می گرفت.
وی اظهار كرد: شاهنامه فردوسی به حفظ زبان فارسی كمك كرده و مانع و سدی در برابر تهاجماتی بوده كه علیه فرهنگ ایران زمین تدارك دیده شده است.
سوم دی ماه امسال هزار و هفتاد و پنجمین سالروز تولد حكیم ابوالقاسم فردوسی است.
7496 / 6053/ 6075
۰ نفر