70 درصد شهداي دوران دفاع مقدس  زير 24 سال بوده اند

ساري - ايرنا - يكي از سرداران دوران هشت سال دفاع مقدس و از همرزمان سردار شهيد سبزعلي خداداد با بيان اينكه قالب شهداي گرانقدر ايران اسلامي از جوانان بوده اند ؛ گفت: 70 درصد از اين شهدا زير 24 سال سن داشتند.

سردار' چناري حيدري 'شامگاه پنجشنبه در مراسم بيست و نهمين سالگرد سردار شهيد سبزعلي خداداد در مصلاي نماز جمعه بابل بيان كرد: تمام انسان ها داراي دو بعد اساسي اعم از انساني و حيواني مي باشند كه شهداي گرانقدر ما با تقويت بعد انساني به جايگاهي رسيده اند كه جز شهادت و قرب الا الله آرزوي ديگر نداشتند.
وي اظهارداشت: شهداي ارزشمند ايران اسلامي با الگو پذيري از سرور و سالار شهيدان درس آزاد مردي را به نمايش گذاشته اند .
وي بيان كرد: هدف از برگزاري يادواره شهدا اين است كه بتوانيم ضمن گراميداشت ياد و خاطره اين بزرگ مردان ، اخلاق خوب و ارزش هاي اسلامي و انساني را در جامعه گسترش دهيم.
وي افزود: اشاعه تفكر بسيجي يعني گسترش تمام فضيلت ها است و بسياري از جانبازان و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس توانسته اند همان روحيه صداقت و پاكي را حفظ كنند كه اين امر بسيار باارزش است.
چناري حيدري گفت: جامعه ما با دين و ارزش هاي اسلامي گره خورده است و دشمنان قسم خورده اين نظام نمي توانند دين و ارزش هاي ناب اسلامي را از اين مردم جدا كنند و برنامه هاي شوم خود را در كشور پياده كنند.
سبزعلي خداداد فروردين سال 1338 در روستاي هكته پشت در شهرستان بابل به دنيا آمد.
اين سردار شهيد فرمانده تيپ مالك اشتر و گردان انصار الحسين(ع) بود كه در 9 آذر 1365 در حالي كه براي شناسايي منطقه عمليات كربلاي 4 رفته بود بر اثر اصابت تركش خمپاره شصت به پشتش به شهادت رسيد.
شهرستان 511 هزار نفري بابل در استان مازندران يك هزار و 746 شهيد در طول دوران انقلاب و جنگ تحميلي به كشور تقديم كرده و از اين شهرستان چهار هزار و 600 نفر به افتخار جانبازي نايل امده 343 نفر نشان آزادگي دريافت كرده و 15 هزار رزمنده در جبهه هاي جنگ تحميلي حضور داشتند.ك/3
7328/6097

سرخط اخبار استان‌ها