جايزه مديريت و نشان شهرت اتحاديه اروپا به دندانپزشك ايراني اهدا شد

بلگراد-ايرنا- جايزه «شايستگي مديريت اقتصاد و نشان شهرت اتحاديه اروپا» شامگاه پنجشنبه در مراسمي با حضور سفير ايران در كرواسي براي اولين بار به يك دندانپزشك ايراني اهدا شد.

دكتر بهنام شكيبايي در گفت و گو با خبرنگار ايرنا گفت:در گذشته موفق به دريافت جوايز معتبر متعددي از جمله 'جايزه اول جراحان لثه آلمان'، 'جايزه نوآوري در علم پزشكي پروفسور يلدا'، 'جايزه كارل زايس آلمان' و 'جايزه كنگره دندانپزشكي ميكروسكوپي آمريكا' شده ام ولي اين اولين جايزه بين المللي در حوضه 'مديريت اقتصادي' است كه به بنده اهدا شده و برايم بسيار با اهميت است.
وي افزود: جايزه توسط «ويكتور ميهاليچ» رئيس سازمان 'مديريت اقتصاد اروپا' از وين اهدا شد و در اين مراسم محمد ابراهيم طاهريان فرد سفير جمهوري اسلامي ايران در كرواسي و ديگر اعضاي سفارتمان حضور داشتند.
اين تقدير نامه از سال ٢٠٠٣ ميلادي هرسال در يكي از پايتخت هاي اتحاديه اروپا به مديران صنعتي پيشرو و منتخب در جهان اهدا مي شود.
در همايش مذكور كه با هماهنگي برند كلينيك ايران و موسسه شهرت برند اتريش EBC*L برگزار شد، 45 نفر از مديران شركت هاي ايراني از بخش هاي مختلف و همچنين جمعي از مديران شركت هاي كروات و رييس اتاق بازرگاني زاگرب حضور داشتند.
در اين همايش كه در محل هتل وستين زاگرب برگزار شد، به بيست شركت ايراني از طرف موسسه اتريشي «شهرت برند اروپا» كه در اتريش است، جايزه شهرت برند و كيفيت مديريت اعطا شد.
محسن سلطاني رايزن سفارت جمهوري اسلامي ايران در زاگرب در ابتداي مراسم با تشكر از تلاش هاي برگزار كنندگان اين مراسم گفت:داشتن برند تجاري و گواهي مديريت توليد از الزامات رقابت و كار اقتصادي در دنياي امروزي است.
وي افزود: شايد بتوان به طور قطع عنوان كرد كه بدون داشتن برند مشهور و گواهي كيفيت، شركت ها و موسسات اقتصادي قابليت عرضه كالا و خدمات توليدي شان را حتي در كشور خودشان نيز نداشته باشند زيرا امروز خريدار به كالا و خدمات نام و نشان دار تمايل دارد.
وي همچنين عرضه كالا و خدمات با برند ايراني در بازارهاي خارجي را يك نوع ديپلماسي عمومي دانست كه معرف سطح پيشرفت و توسعه يك كشور نزد مردم بازار هدف خواهد بود.
رايزن سفارت كشورمان در كرواسي با اشاره به بسته شدن پرونده پي ام دي در شوراي حكام آژانس بينالمللي انرژي اتمي و اجرايي شدن برجام و رفع تحريم عليه ايران ، از شركت ها ي اقتصادي خواست از فرصتي كه فراهم شده براي حضور در بازارهاي ايراني استفاده كنند.
«فروليح» رييس اتاق بازرگاني زاگرب نيز طي سخناني در اين مراسم با خير مقدم به مديران شركت هاي ايراني حاضر در همايش جايزه شهرت برند در زاگرب، ابراز اميدواري كرد كه روابط دو كشور در بخش تجاري و بازرگاني گسترش يابد.
دليل حضور دكتر بهنام شكيبايي در ليست منتخبين سال ٢٠١٥ ،اختراعات وي در زمينه تكنيك هاي جديد 'جراحي هاي ميكروسكوپي ايمپلنت' بوده كه ابزار آلات اين جراحي ها نيز توسط وي طراحي و در آلمان تجاري سازي شده و توليد مي شوند.
همچنين روش استفاده از اين ابزارآلات توسط شكيبايي در آكادمي بين المللي زايس در سوييس تدريس مي شود.
اين تقدير نامه در 15 سال اخير به مديران اقتصادي برتر جهان در 25 كشور و به 21 زبان مختلف اهدا شده است ولي اين نخستين بار است كه يك دندانپزشك ايراني موفق به دريافت آن شده است.
بهنام شكيبايي اين جايزه را همراه با جايزه 'شهرت برند سوئيس' به دليل ابداعاتش در زمينه 'جراحي هاي ميكروسكوپي باز سازي استخوان فك و ايمپلنت' در 8 سال اخير و تجاري سازي آنها درعرصه جهاني دريافت كرده است.
شبك **اروپام**436**1917

سرخط اخبار جهان