۲۴ آذر ۱۳۹۴، ۱۷:۰۶
کد خبر: 81879490
T T
۰ نفر
«واعظی» برای شركت در نشست جهانی اینترنت عازم شرق چین شد

پكن - ایرنا - با اتمام چهاردهمین نشست نخست وزیران سازمان همكاری شانگهای در چین، «محمود واعظی» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات كشورمان عازم شهر «وو جن» در شرق این كشور شد تا در دومین همایش جهانی اینترنت كه از فردا در این شهر برگزار می‌شود، شركت كند.

به گزارش ایرنا، چهاردهمین نشست دو روزه نخست وزیران سازمان همكاری شانگهای (SCO) شامگاه سه شنبه (به وقت محلی) با صدور بیانیه ای در شهر «جن جو» در مركز چین به كار خود پایان داد و بیشتر شركت كنندگان در این اجلاس، در نشست جهانی اینترنت نیز حضور خواهند داشت.
دومین همایش جهانی اینترنت قرار است فردا (چهارشنبه) با حضور «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین آغاز بكار كند كه علاوه بر جمهوری اسلامی ایران، نمایندگانی از 120 كشور دیگر در آن حضور دارند كه در میان آنها 8 رهبر، حدود 50 وزیر، مسئولان بیش از 20 سازمان بین‌المللی و 600 تن از مدیران شركت‌های اینترنتی به چشم می خورد.
قرار است رئیس جمهور چین در باره نقش اینترنت در امور جهان و حلقه های ارتباطی این شبكه جهانی میان كشورها و در حضور سران و مقام های ارشد شركت كننده در این همایش سه روزه سخنرانی كند.
«لو وی» وزیر اداره امور فضای مجازی چین در سخنانی گفت كه شماره شركت كنندگان خارجی در این همایش به نسبت سال قبل نزدیك به 50 درصد افزایش یافته است.
وی تاكد كرد كه امروزه شبكه اینترنت به یك فضای جدید مجازی برای زندگی بشر تبدیل شده است، از همین رو انسان‌ها باید با همكاری یكدیگر مسائل و چالش‌های آن را حل كرده و از پیش رو بردارند.
«لو» همچنین یادآور شد كه چین یكی از بزرگترین كشورهای فعال در زمینه شبكه اینترنت مایل است وظایف شایسته‌ای در این راه بر عهده بگیرد و هدف از برگزاری نشست یاد شده توسط این كشور نیز یافتن راه‌های توسعه، ایجاد سازوكار چندجانبه و شفاف برای مدیریت شبكه اینترنت است تا بشر بتواند بهتر از آن بهره مند شود.
موضوع و دستور كار این اجلاس، ارتباط متقابل شبكه ها و دولت ها و همچنین مدیریت بر فضای مجازی عنوان شده است.
همچنین قرار است شركت كنندگان در جریان اجلاس مذكور، در باره راهكارهای مقابله با حملات اینترنتی، تقویت شبكه های مخابراتی، فضای مجازی و حاكمیت بر آن و همچنین ارتباط شبكه های اینترنتی میان قاره ای و بین كشورها، با یكدیگر بحث و تبادل نظر كنند.
آساق*231*1597