۲۴ آذر ۱۳۹۴، ۱۵:۵۰
کد خبر: 81879352
T T
۰ نفر
استاندار كرمان: دولت امروز نيازمند پشتوانه جدي مردم است

كرمان - ايرنا - استاندار كرمان گفت: دولت امروز نيازمند پشتوانه جدي مردم در پروژه هاي اقتصادي و سياسي است.

به گزارش ايرنا عليرضا رزم حسيني روز سه شنبه در آيين آغاز عمليات حفاري طولاني ترين تونل انتقال آب خاورميانه در كرمان از دولت يازدهم به عنوان دولتي قانونگرا و خردگرا نام برد و افزود: دولت يازدهم اهل مشورت و توسعه گراست.
وي با تاكيد بر اينكه توسعه را در توانمند سازي مردم و توسعه همه جانبه آنها مي دانيم گفت: توسعه در توزيع پول خلاصه نمي شود و بايد هر منطقه با ظرفيت هاي موجود خود اداره شود.
وي اظهار كرد: شهر نمونه اقتصاد مقاومتي قلعه گنج كرمان از طرح هاي نمونه دولت يازدهم است كه توسط يك موسسه غير دولتي آباد مي شود و مردم و نظام از خدمات آن بهره مي برند.
استاندار كرمان افزود: طرح هاي توسعه اي اين استان در راستاي پشتيباني از طرح مكران بزرگ طراحي و اجرا مي شود.
وي گفت: اجراي طرح احداث تونل انتقال آب به كرمان با پشتيباني ويژه رييس جمهوري، معاون اول رييس جمهوري، وزير نيرو، نايب رييس مجلس شوراي اسلامي و همراهي قرارگاه خاتم الانبياء آغاز شده است.
رزم حسيني بيان كرد: با اجراي كامل اين طرح براي 2 هزار نفر به صورت مستقيم اشتغال ايجاد مي شود كه در حال حاضر 300 نفر در اين پروژه مشغول كار هستند.
وي گفت: يكي از اولويت هاي استان كرمان در دولت تدبير و اميد توسعه فضاي كسب و كار بوده كه با وجود همدلي و وحدت انجام شدني بود و با اجراي مثلث توسعه اقتصادي جايگاه استان كرمان در حوزه فضاي كسب و كار از رتبه بيست و هفتم به رتبه سوم ارتقا يافت.
وي تصريح كرد: اجراي طرح همياران آب و نيز طرح هاي حوزه ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري از ديگر اولويت هاي استان كرمان بوده است.
استاندار كرمان گفت: پروژه انتقال آب به كرمان در راستاي طرح همياران آب اجرا شده و در بحث ميراث فرهنگي نيز علاوه بر كرمان بناهاي تاريخي از جمله خانه حاج آقا علي در رفسنجان در دست بهسازي است كه در اين راستا سه هزار متر مربع مورد بازسازي قرار مي گيرد و يكي از بهترين اقامتگاه هاي كشور در اين شهرستان ايجاد خواهد شد.
وي به راه اندازي كارگاه هاي توليد فرش عتبات عاليات اشاره كرد و گفت: اين اقدام در جهت حمايت از حوزه صنايع دستي انجام مي شود و قرار است 30 هزار متر مربع فرش براي عتبات عاليات بافته شود.
وي با تاكيد بر اينكه استان كرمان عقب ماندگي هاي تاريخي دارد ادامه داد: در حوزه عمران شهري نيز معتقديم كه كرمان را بايد ساخت و در اين مسير قرارگاه خاتم الانبياء در اجراي برخي از پروژه هاي شهري وارد عمل شده است.
رزم حسيني گفت: طرح مطالعات متروي كرمان با پشتيباني معاون اول رييس جمهوري براي كرمان تصويب شده كه اين كار نيز از پروژه هاي بزرگ كرمان است.
وي به اجراي طرح شناسايي يكهزار كارآفرين جوان در كرمان اشاره و عنوان كرد: در اين طرح جوانان كارآفرين شناسايي مي شوند زيرا همين افراد هستند كه آينده استان را خواهند ساخت.
استاندار كرمان بيان كرد: امسال 274 ميليارد تومان در حوزه خود اشتغالي تسهيلات به استان كرمان اختصاص يافته تا زمينه اشتغال جوانان فراهم شود.
وي با بيان اينكه طرح پتروشيمي در كرمان پيشرفت هاي نرم افزاري خوبي دارد گفت: در كنار خودروسازي وجود پتروشيمي مزيت جديدي براي استان كرمان فراهم كرده است.
وي افزود: سند اعتدالي و عدالت ورزش نيز در سراسر استان كرمان تدوين شده و شاهد اتفاقات خوبي در اين حوزه هستيم.
رزم حسيني گفت: براي مقابله با زمين خواري اقدامات جسورانه و شجاعانه اي در استان كرمان انجام و موجب شده برخي شايعاتي را درباره اين موضوع در فضاهاي مجازي مطرح كنند و بگويند كه منافع شخصي و گروهي داشتند اما براساس تكليفي كه رهبر معظم انقلاب و رييس جمهوري بر عهده ما گذاشته اند براي مقابله با زمين خواري اقدام خواهيم كرد.
وي همچنين به تدوين منشور همدلي در استان كرمان اشاره كرد و گفت: همه بايد در فضايي عادلانه و منصفانه با رعايت خطوط قرمز براي انتخابات رقابت كنند، داوري و مجري را قبول داشته باشند و به جاي دعواهاي سياسي و قضاوت عجولانه در فضايي سالم با هم رقابت كنند زيرا در نهايت مردم بايد نمايندگان خود را انتخاب كنند.
وي تاكيد كرد: راي مردم بسيار تاثيرگذار است و مردم بايد در انتخابات شركت كنند.
تونل انتقال آب از سد شهيدان امير تيموري (صفارود) به شهر كرمان با طول 38 كيلومتر توسط قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء احداث مي شود.
7440/3028/ 1257
۰ نفر