۱۴ آذر ۱۳۹۴، ۱۵:۴۰
کد خبر: 81865897
T T
۰ نفر
شناسايي و دستگيري دامپزشك قلابي فعال در شبكه هاي اجتماعي گيلان

رشت - ايرنا - رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات فرماندهي انتظامي گيلان از شناسايي و دستگيري دامپزشك قلابي فعال در شبكه هاي اجتماعي موبايلي استان خبر داد.

به گزارش عصر شنبه واحد اطلاع رساني پليس گيلان به ايرنا، سرهنگ ايرج محمدخاني گفت: در پي ارجاع چندين فقره پرونده از دادسراي عمومي و انقلاب شهرستان رشت به دادخواهي تعدادي از شهروندان مبني بر اينكه فردي با درج آگهي فروش پرندگان و ساير حيوانات خانگي و معرفي خود به عنوان دامپزشك در شبكه هاي اجتماعي موبايلي از آنان كلاهبرداري كرده، موضوع در دستور كار اين پليس قرار گرفت.
وي افزود: با تحقيقات از شاكيان پرونده و پي جويي هاي فني و پليسي، كارآگاهان پليس فتا موفق شدند كلاهبردار شبكه هاي اجتماعي موبايلي كه مردي 26 ساله اهل رشت بود، را شناسايي و با هماهنگي مقام قضايي او را در مخفيگاهش دستگير كنند.
سرهنگ محمدخاني اظهار داشت: با توجه به ادله ديجيتال كشف شده از متهم، به صراحت به بزه انتسابي و اينكه با جا زدن خود به عنوان دامپزشك و درج آگهي فروش پرندگان و ساير حيوانات خانگي با قيمت مناسب در شبكه هاي اجتماعي موبايلي، اعتماد كاربران را جلب و با فريب 12 نفر حدود 270 ميليون ريال كلاهبرداري كرده، اعتراف كرد.
وي با بيان اينكه متهم براي سير مراحل قانوني به دادسراي عمومي و انقلاب شهرستان رشت معرفي و از آن طريق روانه زندان شد، تصريح كرد: پرونده براي شناسايي مالباختگان در پليس فتا مفتوح و درحال رسيدگي است و شهرونداني كه توسط كلاهبردار شبكه هاي اجتماعي موبايلي مورد سوء استفاده و كلاهبرداري قرار گرفته اند، مي توانند با مراجعه به پليس فتاي گيلان موضوع شكايت خود را پيگيري كنند.
سرهنگ محمدخاني از شهروندان خواست در صورت اطلاع از هرگونه فعاليت مجرمانه در فضاي مجازي يا پيام رسان هاي موبايلي، مراتب را از طريق نشاني پليس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir يا ايميل اين پليس به نشاني Gfata@police.ir گزارش دهند.
طبق اعلام پليس فتاي گيلان، مجموع پرونده هاي ورودي به اين واحد انتظامي در نيمه نخست امسال در مقايسه با مدت مشابه سال قبل، 37 درصد كاهش داشته است.
پرونده هاي مربوط به برداشت اينترنتي غيرمجاز از حساب هاي بانكي، سرقت و كلاهبرداري مرتبط با رايانه و مزاحمت اينترنتي كه از شايع ترين جرايم سايبري در استان هستند ، در مقايسه با مدت مشابه سال قبل به ترتيب 68 درصد ، 11 درصد و 32 درصد كاهش داشته است.ك/1
7294/2007
۰ نفر