۱۴ آذر ۱۳۹۴، ۱۲:۳۷
کد خبر: 81865464
T T
۰ نفر
اختصاص گيت ويژه در مرز مهران براي ورود اتباع خارجي

تهران - ايرنا - رئيس پليس مهاجرت و گذرنامه نيروي انتظامي با اشاره به اختصاص مرز شلمچه براي ورود و خروج زائران اتباع خارجي به كربلاي معلي گفت: براي تسهيل در بازگشت آنها يك گيت اختصاصي نيز در مرز مهران در نظر گرفته شده است.

محمد بابايي روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار انتظامي ايرنا افزود: افرادي كه گذرنامه و ويزا داشتند از گيت هاي معمولي تردد كردند اما آن دسته از افرادي كه با ساير مدارك متفرقه تردد كردند، خدمات كنترلي از آنها در سالن مستقلي انجام شد.
وي با اشاره به آمار ورود زائران به كشور طي 24 ساعت گذشته گفت: از روز گذشته(جمعه) تا ساعت 10 امروز(شنبه) از مرز مهران 275 هزار و 65 نفر، از مرز شلمچه 16 هزار و 631 نفر و از مرز چذابه 9 هزار و 210 نفر وارد كشور شدند.
رئيس پليس مهاجرت و گذرنامه ناجا با بيان اينكه تا كنون يك ميليون و 140 هزار زائر از 10 تا 22 صفر(اول تا 13 آذر ماه) وارد كشور شدند، افزود: پيش بيني مي شود با توجه به نزديك شدن آمارهاي خروجي و ورودي زائران به كربلاي معلي، امروز آخرين روز بازگشت زائران به كشور باشد.
بابايي ادامه داد: مرزهاي شلمچه، چذابه و مهران براي ورود زائران باز است.
براساس اعلام مسئولان ستاد اربعين كشور امسال بيش از يك ميليون و 500 هزار زائر از مرزهاي زميني ايران براي شركت در آيين هاي اربعين حسيني به عراق عزيمت كردند كه 55 درصد اين افراد از مرز بين المللي مهران خارج شدند.
مرز بين المللي مهران در 95 كيلومتري جنوب غربي ايلام، از مهمترين كانون هاي تردد زائران و صادرات كالاهاي تجاري و اقتصادي به عراق است.
اجتمام(4) ** 9105 ** 1776 ** 1071