۱۰ آذر ۱۳۹۴، ۱۴:۴۲
کد خبر: 81862001
T T
۰ نفر
اولين مركز فلوشيپ اختلالات خواب در قزوين راه اندازي مي شود

قزوين-ايرنا- رييس دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني قزوين از راه اندازي اولين مركز فلوشيپ اختلالات خواب كشور در استان خبر داد.

دكتر منوچهر مهرام روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: با توجه به تجربه ده ساله دانشگاه در زمينه اختلالات مربوط به خواب هيات ارزيابي وزارت بهداشت با راه اندازي نخستين مركز فلوشيپ اختلالات خواب كشور در قزوين موافقت كرده است.
وي اضافه كرد: با راه اندازي اين مركز دانشگاه علوم پزشكي مي تواند نسبت به جذب فلوشيپ اين رشته فوق تخصصي اقدام كند.
مهرام ادامه داد: پزشكي خواب يكي از رشته هاي نوين و تخصصي طب است كه هر چند از گذشته مورد توجه داشمندان بوده است، اما طي دو دهه اخير به عنوان يكي از شاخه هاي مهم در علم پزشكي جايگاه خاصي پيدا كرده است.
وي گفت: در حال حاضر در ايران نيز درمانگاه هاي اختلالات خواب در چند استان داير شده است و در استان قزوين نيز حدود 10 سال است كه اين درمانگاه در حال فعاليت است و به درمان تخصصي اين بيماري ها كه در بعضي اوقات شدت زيادي دارند، مي پردازد و همين تجربه براي استان موجب شد تا هيات ارزيابي وزارت بهداشت با ايجاد مركز فلوشيپ تخصصي اختلالات خواب در دانشگاه موافقت كنند.
رييس دانشگاه علوم پزشكي قزوين افزود: تدوين طرح پيشنهادي پروپوزال و درخواست پذيرش فلوشيپ طب خواب، با برنامه ريزي دكتر شبنم جليل القدر، متخصص اطفال و فلوشيپ اختلالات خواب اين مركز و همكاري اساتيد و كاركنان مركز آموزشي و درماني كودكان قدس به خصوص اساتيد فوق تخصص ريه به نتيجه رسيد.
فلوشيپ، دوره تكميلي تخصصي براي رشته هاي تحصيلي است كه دوره فوق تخصصي ندارند و مدت آن بالغ بر يك و نيم تا دو سال است.
7388/ 6128

سرخط اخبار استان‌ها