۳۰ آبان ۱۳۹۴، ۱۱:۲۲
کد خبر: 81847087
T T
۰ نفر
جايگاه جوانان در مديريت كشور مورد كم توجهي است

تهران -ايرنا - دبيركل خانه صنعت ، معدن وتجارت جوانان ايران معتقد است : امروز براي پيشبرد كشور در چارچوب سند چشم انداز ، نياز به بهره گيري از تمامي سرمايه هاي انساني وجود دارد ، اما جايگاه جوانان در مديريت كشور مورد كم توجهي است .

به گزارش ايرنا از پايگاه اطلاع رساني خانه مزبور ، شهرام شريعتي در جمع مديران و فعالان اقتصادي اظهار داشت : بسياري از مديران استفاده از جوانان در بدنه مديريت كشور را رد مي كنند و به اين موضوع اعتقادي ندارند .
وي افزود: شرايط اقتصادي كشور و تحريمها در سالهاي اخير مشكلاتي را به دنبال داشته و اين امر مانع از حضور جوانان مستعد و توانمند كشور در عرصه مديريتي شده است .
شريعتي اضافه كرد : فشار تحريمها موجب شد تا بدنه حاكميت و مديريت كشور به جوانها اعتماد نكنند و دولتها رويكرد خود را براي گزينش مديران به سمت افرادي معطوف نمايند كه تجربه خود را پس داده اند .
به گفته وي ، منتقدين دولت يازدهم براين باورند كه بدنه مديريت كشور آن شادابي و توانمندي را ندارد و در واقع مديران فعلي اندكي پير هستند .
اين متخصص گفت : كارشناسان قضايي همواره رويكرد استفاده از مديران جوان را داراي دو جنبه متفاوت از يكديگر ارزيابي مي كنند ، يكي استفاده از نيروي جوان در عرصه مديريتي آلودگي كمتري دارند و مي توانند اثر گذاري بيشتري داشته باشند ، اما از بعد ديگر عدم تجربه مديران جوان ،زمينه گرايش به فساد را در بين آنها دامن زند .
وي افزود: امروز پيشنهاد جوانان استفاده از آنها در كنار مديران مجرب و كارآزموده است و خانه صنعت ، معدن و تجارت جوانان آمادگي دارد تا در جهت معرفي مديران خوشفكر و مستعد به دستگاههاي ذيربط همكاري لازم را به عمل آورد .
شريعتي اضافه كرد : خانه صنعت ، معدن وتجارت جوانان ايران تاكنون 9 دوره جشنواره ملي مديران و توليد كنندگان جوان را برگزار كرده و موجب معرفي مديران زيادي به جامعه شده و بنابراين دولت و مجلس شوراي اسلامي مي توانند از مشاوران جوان برگزيده بهره گيري كنند .
براساس اين گزارش ،آرش حيدرخاني به عنوان بنيانگذار شركت سبز زيور با سابقه 22 سال فعاليت در نهمين جشنواره ملي مديران و توليد كنندگان جوان كشور به عنوان مدير نمونه و نشان ويژه واحد برتر خدماتي كشور را دريافت كرد .
شركت سبز زيور در سال 2014 جايزه MMF انجمن جهاني مديريت انگلستان را دريافت كرده و از سال 1372 موضوع ارتقاي سطح سلامت شهروندي را در دستور كار خود قرار داده است .
اقتصام (1) ** 1559

سرخط اخبار اقتصاد