۲۵ آبان ۱۳۹۴، ۱۵:۰۸
کد خبر: 81840927
T T
۰ نفر
سردار احمدیان: نفوذ دشمن مستحكم ترین بناها را از داخل می خورد

تهران - ایرنا - رئیس مركز راهبردی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: نفوذ دشمن مستحكم ترین بناها را از داخل می خورد و از بین می برد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار سرتیپ پاسدار علی اكبر احمدیان روز دوشنبه در دومین روز از برگزاری همایش استحكام درونی قدرت ملی جمهوری اسلامی ایران به نظریه نفوذ و تبیین ماهیت انواع نفوذ و جایگاه آن ها در دستگاه سه طیفی تهدید (سخت، نیمه سخت و نرم) پرداخت.
وی، همچنین رابطه نفوذ نوین با جنگ نرم با بهره گیری از دیدگاه ها و بیانات امام خامنه ای (مدظله العالی ) را تشریح كرد.
سردار احمدیان،ادامه داد: مقاومت و مجاهدت 35 ساله امام (ره) و امت دشمن را از پیروزی قاطع در انواع جنگ سخت، نیمه سخت و نرم ناامید كرد كه راهبرد جدید نفوذ را به عنوان كاتالیزور و راهبرد مكمل فعال كرده است.
رئیس مركز راهبردی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توضیح داد: در زمان حاضر نفوذ نوین، كاملا به عنوان یك راهبرد، آن هم در سطح راهبردی در دستور كار دشمنان نظام اسلامی قرار گرفته است.
سردار احمدیان، تهدید سخت (اشغال سرزمین، منافع با زور)، تهدید نیمه سخت (اشغال كشورها با سیستم سازی وابسته)، تهدید نرم (اشغال ملت ها با جذب و اغنا) و تهدید نوین ( تركیب سیال و هوشمند سه نوع تهدید) را از انواع تهدید ها معرفی كرد.
وی، توضیح داد: در تهدید نیمه سخت وابسته سازی سیستمی و شبكه ای، جوهر تهدید است و آماج و ابزار این تهدید، قلب سیستم ها همچون سیستم های عامل و شبكه به شمار می آید كه در این نوع تهدید، فشار دائمی رو به تزاید و خسته كننده است.
رئیس مركز راهبردی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خصوص تهدید نرم نیز گفت: جوهر این نوع تهدید قدرت اغنا و جذب است و آماج آن ذهن، قلب و نفس آحاد انسان ها است كه با ابزار هنر،رسانه و نظایر آن انجام می شود.
سردار احمدیان تصریح كرد: نفوذ امنیتی نیز یك نوع دیگر از تهدیدات است كه این نفوذ به جاسوسی ختم می شود كه عوامل آن قابل شناسایی و برخورد است.
وی در خصوص نفوذ نیمه سخت نیز چنین توضیح داد و اظهار كرد: نفوذ نیمه سخت نیز همانند تهدید نیمه سخت به وابسته سازی تمام سیستم های سیاسی و حتی اقتصادی و فرهنگی نمی پردازد.
وی در رابطه با نفوذ نوین، یادآور شد: نفوذ نوین، تركیبی از نفوذ سخت، نفوذ نیمه سخت و نفوذ نرم است كه دشمن در استفاده از این نفوذ، هوشمندانه، سیال و اقتضایی از تمام عناصر استفاده كرده است و آن ها را با یكدیگر تركیب می كند.
سردار احمدیان، تاكید كرد: در زمان حاضر مواجهه تاریخی جبهه حق و باطل به نقاط حساسی رسیده است كه باید دلسوزان نظام حواسشان را به نفوذ جمع كنند چرا كه همه ما نفوذ پذیر هستیم.
همایش استحكام ساخت درونی قدرت ملی جمهوری اسلامی ایران، صبح یكشنبه با حضور تعدادی از مسئولان تراز اول كشوری و لشكری در دانشگاه عالی دفاع ملی آغاز شد و تا امروز - دوشنبه 25 آبان - ادامه دارد.
این همایش ملی در جهت تبیین گفتمان حضرت امام خمینی(ره) و حضرت امام خامنه ای(مد ظله العالی) در موضوع استحكام ساخت درونی قدرت ملی جمهوری اسلامی ایران، تدوین و توسعه مفاهیم، نظریه ها و تجارب نظام در موضوع استحكام ساخت درونی قدرت ملی جمهوری اسلامی ایران و شناخت موانع و آسیب پذیری های استحكام ساخت درونی قدرت ملی جمهوری اسلامی ایران برگزار شده است.
اجتمام ** 7029 ** 9314**9132**1776
۰ نفر