۲۰ آبان ۱۳۹۴، ۱۴:۵۶
کد خبر: 81834588
T T
۰ نفر
شهردار صدرا: در مكان یابی شهرهای جدید ملاحظات شهرسازی درنظرگرفته شود

شیراز- ایرنا- شهردار صدرای شیراز گفت: انتظار است كه در مكان یابی شهرهای جدید، ملاحظات فنی و شهرسازی در نظر گرفته شود تا در آینده مشكلات كمتری برای اداره شهر و شهروندان ایجاد شود.

دكتر منوچهر قائدی چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان این كه در بارندگی روزهای اخیر 100 عملیات شهری برای رفع مشكل آبگرفتگی و كمك رسانی به شهروندان در شهر صدرا اجرا شد، افزود: با وجود این تلاش های گسترده، مایه تاسف است كه در سال های گذشته برای آماده كردن فضای زیستی در شهر نوبنیاد و جدید صدرا چنان بد عمل شده است كه با كمترین میزان بارش در آن بخشی از حوزه های شهری دچار مشكل می شوند.
وی اظهار كرد: باید در مكان یابی و امكان سنجی ایجاد شهر جدید صدرا ملاحظات شهرسازی و فنی رعایت می شد اما با وجود مشكلات ناشی از این بی توجهی به اصول شهرسازی، امروز شهرداری صدرا با رویكرد خدمات رسانی بهینه و ایجاد رضایتمندی در شهروندان، تلاش خواهد كرد كه با اصلاح هندسی معابر، اصلاح و تعریض كانال های دفع آب های سطحی و مطالعه مجدد وضعیت آب های سطحی شهر، راهكارهای فنی و مهندسی برای رفع مشكلات فراروی شهروندان را اتخاذ كند.
شهردار صدرا با اشاره به بارندگی های اخیر دراین شهر جدید گفت: با اعلام ورود سامانه بارشی از سوی اداره كل هواشناسی فارس، ستاد مدیریت بحران شهرداری صدرا همانند سال های قبل به حالت آماده باش درآمد و تاسیسات و تجهیزات راهداری، آتش نشانی و خدمات فنی، امداد و نجات، تداركات و پشتیبانی را در این شهر برای ارایه خدمات بسیج كرد.
قائدی گفت: با آغاز بارندگی ها، افزون بر 100 عملیات بازگشایی جداول، كانال های انحرافی برای هدایت آب های سطحی، جلوگیری از آبگرفتگی برخی منازل مسكونی، لایروبی كانال ها و كمك رسانی به واحدهای آپارتمانی در محاصره آب صورت گرفت كه خوشبختانه رضایت نسبی خوب شهروندان را به دنبال داشت.
وی اظهار كرد: این حجم از عملیات، با حضور افزون بر یكصد نیرو در حوزه های مختلف عمرانی ،خدماتی و اجرایی شهرداری صورت گرفت و در این راستا، بسیاری از نیروهای اداری شهرداری نیز در روزهای بارندگی آماده همكاری برای گره گشایی از مشكلات شهروندان بودند.
شهر جدید صدرا كه در دو دهه اخیر بنا نهاده شده است، در 15 كیلومتری شمال غرب شیراز قرار دارد. ك/3
2027 / 1876