۱۷ آبان ۱۳۹۴، ۱۰:۵۵
کد خبر: 81829406
T T
۰ نفر
مدرسه خیر سازروستای سمل جنوبی تنگستان بوشهر بهره برداری شد

بوشهر-ایرنا- مدرسه خیر ساز شش كلاسه روستای سمل جنوبی تنگستان استان بوشهر روز یكشنبه در آیینی به بهره برداری رسید.

به گزارش ایرنا، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری بوشهر دراین آیین اظهاركرد: خیرین این موضوع را دریافته اند كه برای رسیدن به مقام قرب الهی و پرهیزگاری باید از آن چیزی كه دوست داشتنی است در راه خدا و خدمت به خلق انفاق كنند.
سعید زرین فر افزود: در هر كاری مشاركت مردمی زمینه ساز موفقیت و پیشرفت است و بانیان خیر كه در ساخت و احداث مراكز عام المنفعه مانند مدرسه همت می كنند باید تشویق و ترغیب شوند.
وی اضافه كرد: مسئولان باید اراده این افراد را ارج گذاشته و نه تنها از مشاركت آنها برای ساخت و تجهیز بلكه دراداره امور مدرسه نیز از ایده های آنها استفاده كنند.
زرین فر بیان كرد: همچنین هم خیرین و هم مسئولان باید در حفظ و نگهداری ابنیه های احداث شده تلاش كنند.
مدیركل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر گفت: این مدرسه شش كلاسه با 415متر زیربنا، یكهزارو 200متر محوطه سازی، 126متر دیواركشی،100متر سرایداری و 130مترنمازخانه و مسجد با اعتبار 13میلیارد ریال احداث شد.
احمد مرادی بیان كرد: این مدرسه توسط دكتر شاهرودی به نام پدر مرحومش محمدمهدی شاهرودی به جای مدرسه تخریبی كه تنها مدرسه این روستا بود احداث شده است.
فرماندار تنگستان گفت: 130 مدرسه تخریبی در شهرستان تنگستان شناسایی شده و 9 واحد آن توسط اداره كل نوسازی مدارس استان و خیرین در دستور كار بازسازی قرار گرفت.
غلامرضا ترك زاده افزود: از اعتبارات تملك دارایی سال گذشته 50میلیارد ریال به این امر اختصاص یافت و 40میلیارد ریال نیز توسط خیرین جمع آوری شد.
مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان بوشهردرگفت وگو با ایرنا بیان كرد: از ابتدای تاسیس مجمع خیرین استان بوشهر در سال 1382 تاكنون 440 مدرسه خیرساز در این استان ساخته شده است.
عبدالرحمن پرتویی افزود: از این تعداد 28 مدرسه خیرساز در سال 94 تحویل آموزش و پرورش استان بوشهرشده است.
وی با تاكید بر مشاركت بیشتر مردم در امر مدرسه سازی و ایجاد فضاهای آموزشی گفت: 20 مدرسه خیرساز دیگرنیز در استان بوشهر در دست ساخت و تكمیل است.
شهرستان تنگستان با بیش از 70 هزار نفر جمعیت و مركزیت شهر اهرم در جنوب بوشهر واقع است. ك/2
7213/6043

سرخط اخبار استان‌ها