۱۴ آبان ۱۳۹۴، ۱۰:۰۲
کد خبر: 81826245
T T
۰ نفر
پراكندگي جمعيت دانش آموزي از مشكلات آموزش و پرورش گناباد است

گناباد-ايرنا- رييس اداره آموزش و پرورش گناباد پراكندگي جمعيت دانش آموزي را از مشكلات مهم در اين شهرستان دانست.

سيد محمد مهدوي روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: با وجود برابر بودن ميزان فضاهاي آموزشي در مناطق شهري و روستايي هم اكنون 13 هزار دانش آموز در نقاط شهري و چهار هزار تن هم در روستاهاي گناباد تحصيل مي كنند.
وي كمبود فضاهاي آموزشي در برخي مناطق و از طرفي كمي تعداد دانش آموزان در روستاها را از ديگر مسائل و تنگناهاي اين بخش ذكر و بيان كرد: به همين دليل 69 مدرسه و كلاس درس به صورت چند پايه تحصيلي اداره مي شوند كه اين مسئله كيفيت آموزشي را زير سئوال مي برد.
رييس اداره آموزش و پرورش گناباد گفت: به دليل كمبود دانش آموزش 45 كلاس درس در قالب 12 مدرسه به صورت مختلط دختر و پسر فعال است.
وي افزود: به دليل تخليه برخي از روستاها 90 مدرسه نيز خالي و بدون استفاده رها شده است.
مهدوي ادامه داد: 50 كلاس درس جديد در سال تحصيلي جديد به مجموع فضاهاي آموزشي شهرستان گناباد اضافه شد اما هنوز كمبود 12 كلاس درس جديد هم احساس مي شود.
وي گفت: ديگر مشكلات آموزش و پرورش گناباد همراهي نكردن خانواده ها و واگذاري بيشتر مسئوليت تعليم و تربيت دانش آموزان به اين بخش و كمبود سرويس مدارس براي چهار هزار دانش آموز است.
رييس اداره آموزش و پرورش گناباد افزود: اين شهرستان با وجود اين مشكلات به هيچ عنوان با افت تحصيلي دانش آموزان مواجه نيست و همواره در زمره 10 شهر برتر استان خراسان رضوي از نظر رتبه ها و معدل قرار دارد.
17 هزار دانش آموز در قالب هزار و 31 كلاس درس در 220 مدرسه گناباد به تحصيل اشتغال دارند. از اين تعداد 16 مدرسه شبانه روزي است.
مركز شهرستان 90 هزار نفري گناباد در فاصله 287 كيلومتري جنوب مشهد قرار دارد.ك/3
2095/1858