۱۳ آبان ۱۳۹۴، ۱۳:۱۰
کد خبر: 81825140
T T
۰ نفر
مردم و مسئولان شرق مازندارن فرياد استكبارستيزي سردادند

ساري- ايرنا- 13 آبان ماه از جمله روزهاي تاريخي در تقويم انقلاب اسلامي ايران است كه در شرق مازندران نيز همچون بيش از 770 شهر كشور، شعار استكبارستيزي فرياد شد و آحاد مردم و مسئولان با شعارهاي «مرگ بر آمريكا» و «هيهات منٌا الذله» انزجار خود را از جنايات آمريكا اعلام كردند.

به گزارش خبرنگار ايرنا، مردم در شرق مازندران با برگزاري راهپيمايي و حمل پلاكاردهاي حامل شعار مرگ بر آمريكا، مرگ بر اسراييل و برگزاري مسابقه شعار نويسي، خاطره نويسي، نقاشي و كاريكاتور با موضوع 13 آبان در مسيرهاي مختلف راهپيمايي اين روز را گرامي داشتند.
حضور در راهپيمايي 13 آبان امسال همچون سال هاي گذشته مختص دانش آموزان، دانشجويان و طلاب نبود بلكه همه آحاد مردم و مسئولان در كنار دانش آموزان، دانشجويان و طلاب، نشان دادند كه همه مردم ايران اسلامي با اتحاد و وحدت گوش به فرمان رهبري هستند .
فرماندار بهشهر در گفت و گو با خبرنگار ايرنا گفت: استكبار ستيزي و مقابله با استكبار شعار امروز ما نيست بلكه در دوران مختلف اين انقلاب مردم ما در برابر استكبار و ظلم و ستم ايستادند و فرياد آزادي خواهي سر دادند.
محمدتقي نورزاد افزود: انقلاب ما با فريادهاي محكم مرگ بر آمريكاي مردم ما به ثمر نشست و تا مادامي كه آمريكا و سياست هاي غلط او بر جهان حاكم است ذره اي از مواضع خود عقب نشيني نمي كنيم و با اطاعت پذيري از رهبري در خط ولايت باقي مي مانيم.
جعفراحمدي فرماندار نكا نيز گفت: 13 آبان مقارن است با تسخير لانه جاسوسي، تبعيد امام راحل از قم به تركيه و راهپيمايي دانش آموزان كه در همه اين 3 مسئله ردپايي از آمريكا و شيطنت هاي مختلف ان وجود دارد.
وي افزود: استكبارستيزي مسئله اي است كه به يك دوره از زمان فعلي خلاصه نمي شود بلكه آمريكا در دوران مختلف عليه ملت ما و مردم مظلوم جهان دشمني كرده است و پيام حضور همه جانبه مردم در 13 آبان ايستادگي برابر سياست‌هاي سلطه‌طلبي آمريكاست.
فرماندار گلوگاه نيز با قدرداني از حضور پرشور مردم در راهپيمايي 13 آبان يادآورشد: شايد برخي‌ها سعي مي‌كردند مراسم 13 آبان كمرنگ برگزار شود ولي امروز مردم و دانشجويان نشان دادند هيچ قدرتي نمي‌تواند مانع استكبارستيزي‌شان شود.
عيسي قاسمي طوسي گفت: آمريكا در طول تاريخ خود به ملت ايران خيانت كرده است و مردم خيانت هاي آمريكا را در دوران مختلف از ياد نمي برند و اين انزجار نسل به نسل به فرزندان ما و نسل هاي بعدي منتقل مي شود.
مسئول شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي شهرستان بهشهر نيز در حاشيه راهپيمايي 13 آبان به خبرنگار ايرنا گفت: مردم ما 37 سال به آمريكا ' نه' گفتند و اين ' نه' بزرگ به آمريكا را همچنان ادامه مي دهند.
حجت الاسلام مهدي خوشرو با اشاره به بيانات رهبري و اينكه مرگ بر آمريكاي ملت ايران و مردم مظلوم جهان به سياست هاي غلط آمريكا است، يادآور شد: ما با مردم آمريكا هيچ دشمني و كينه ورزي نداريم و تنها مشكل ما سياست هاي ظلم جويانه و غلط آمريكا و سياست گذاران آمريكايي است كه بايد در اين شيوه خود تغيير ايجاد كنند و وقتي شعار صلح سر مي دهند، خود نيز عامل به صلح باشند.
امروز دانش آموزان همچون سال هاي گذشته با شور و حرارت فراواني در راهپيمايي 13 آبان شركت كردند و با مشت هاي گره خورده مرگ بر آمريكا را فرياد كردند و با سربندهاي مختلفي كه بر سر بسته بودند و با حمل پلاكاردهاي مختلف، با حضور در راهپيمايي امروز يوم‌الله 13 آبان، انزجار خود را از سياست هاي غلط آمريكا اعلام كردند.
رامين نظري يكي از دانش آموزان دوره متوسطه در بهشهر در حاليكه پلاكاردي را با مضمون مرگ بر آمريكا با مشت هاي گره كرده در دست داشت، هدف از حضور در اين راهپيمايي را اعلام انزجار از سياست هاي اشتباه آمريكا در قبال مردم مظلوم جهان بيان كرد و گفت: آمريكا با حضور در كشورهاي مظلوم جهان و كشتار كودكان بي دفاع، چهره زشت و حيواني خود را نشان داده است.
وي گفت: جنگ 8 ساله عليه ايران توسط عراق، ترور و مشكلات فراوان در داخل جامعه ما از برنامه هاي آمريكا است كه در كنار اين مسائل حمله به كودكان و زنان بي دفاع بيانگر خوي حيواني آمريكا است كه ما ديده و شنيده ايم و امروز ما دانش آموزان آمديم تا با حضور در اين راهپيمايي از كودكان بي دفاع سرزمين هاي مظلوم و مظلومان جهان دفاع كنيم .
معصومه قاسمي از دانشجويان شركت كننده در راهپيمايي 13 آبان نيز با اعلام اينكه سكوت در برابر زياده خواهي هاي آمريكا و جنايت‌هاي رژيم صهيونيستي و اقدامات اين رژيم تهديدي براي آرامش منطقه است، يادآور شد: توطئه هاي مختلف در طول دوران اين انقلاب از فتنه ها و سياست هاي آمريكا و اسراييل در منطقه و جهان است كه بايد اين غده هاي سرطاني همچنان كه امام فرمودند از بين بروند.
وي گفت: حضور اقشار مختلف مردم در راهپيمايي 13 آبان امسال همچون سالهاي گذشته بيانگر انزجار آنان از سياست هاي غلط آمريكا و ايادي كفر است و ما با اطاعت از رهبري همچنان با فريادهاي محكم 'مرگ بر آمريكا' در ادامه راه اين انقلاب ايستاده ايم.
تجمع هاي بزرگ ضداستكباري 13 آبان در شرق مازندارن در مسيرهاي تعيين شده انجام و مردم شهرستان نكا از ميدان جانبازان به سمت مصلاي امام خميني (ره)، در بهشهر از مدارس سطح شهرستان و حسينيه قتلگاه و مسجد نصيرخان به سمت مصلاي بهشهر و در گلوگاه از مدارس سطح شهر به سمت مسجد جامع واقع در خيابان امام(ره) راهپيمايي كردند.ك4/
7332/1899
گزارش از مريم نظري