۲۳ مهر ۱۳۹۴، ۲۲:۲۲
کد خبر: 81800944
T T
۰ نفر
معاون استاندار سيستان و بلوچستان: فرهنگ مطالبه گري در جامعه نهادينه شود

زاهدان - ايرنا - معاون سياسي اجتماعي استاندار سيستان و بلوچستان گفت: با هدف پيگيري و رفع مشكلات، كمبود ها و نارسايي ها فرهنگ مطالبه گري بايد در جامعه نهادينه شود.

به گزارش ايرنا علي اصغر جمشيدنژاد روز پنجشنبه در نشست اعضاي شوراي اداري شهرستان خاش افزود: مردم بايد مطالبات خود را بصورت جدي از مسئولان بخواهند، فرمانداران و بخشداران نيز موظفند نقش نظارتي خود را قوت بخشند و مديران و مسئولان دستگاههاي اجرايي به وظايف خود بهتر عمل كنند.
وي اظهار داشت: در سفر به شهرستان خاش و منطقه ايرندگان مواردي را ديدم كه قابليت پيگيري در ابعاد استاني را ندارند و با كمترين هزينه و حتي جزئي ترين كار قابل حل است.
معاون سياسي اجتماعي استاندار بيان كرد: رفع مشكل آبخوري يك مدرسه كه از سه شير آب آن دو شير خراب و سكويي غيراستاندارد دارد و اكنون با گلايه و شكايت خانواده ها و دانش آموزان همراه است مشكلي نيست كه نتوان آن را حل كرد.
جمشيدنژاد ادامه داد: در سايه تدابير دولت و تلاشهاي استاندار برنامه هاي توسعه اي و تحول استان در دست پيگيري بوده و با طرحهايي مانند گازرساني، توسعه بندر چابهار، راه آهن، پتروشيمي، آبياري نوين و حمايت از توسعه بخش كشاورزي و غيره گامهاي مهمي براي رونق مباحث اشتغالزايي و اقتصادي و معيشتي مردم برداشته مي شود.
وي با اشاره به اينكه مبحث برجام به فرجام رسيد تصريح كرد: دنيا از رويكرد جمهوري اسلامي ايران در مبحث برجام و انرژي هسته اي استقبال كرده زيرا مي داند خير و منافع آن براي همگان است و همه به اين نتيجه رسيده اند كه زورگويي و مداخله در امور ديگر كشورها و جنگ هاي نظامي براي كشورهاي مدعي حقوق بشر و به اصطلاح قدرتمند سودي ندارد و آن ها را از رسيدن به اهدافشان دور مي كند همچنانكه در جريان دخالت در عراق، افغانستان، ليبي و غيره شكست خورده اند.
معاون سياسي اجتماعي استاندار اظهار داشت: تجربه هشت سال جنگ تحميلي، همدلي و همزباني دولت و ملت، حمايتهاي بي دريغ رهبري و پشتيباني ملت ضعف و سستي را در جبهه دشمنان حكم فرما كرد و گرنه آنان اصل خود را بر ساقط كردن كشور قرار داده بودند و با اقدامات خصمانه شان مانند تحريم هاي اقتصادي، بانكي و صادراتي مي خواستند به اهداف ننگين خود برسند.
وي ادامه داد: خداوند را شاكريم دولت تاكنون در زمينه وفاي به عهد، كمك به رفع مشكلات اقتصادي و ارتباط با دنيا به موفقيتهاي خوبي دست يافته و در مباحث تعامل ميان دولت و مجلس، دولت با مردم بسيار ارزشمند عمل كرده است.
جمشيدنژاد افزود: در پساتحريم بايد تلاش كنيم در كشور، استان و شهرستان براي رفع مشكلات مردم اقدامات شايسته اي انجام دهيم همه اين موضوعات در تعامل براي ايجاد كسب و كار و سرمايه گذاري، ثبات نرخ ارز و كنترل تورم و غيره فراهم مي شود.
معاون استاندار گفت: بخش ايران گردي و جهان گردي بايد در مناطق مستعد و با ظرفيت مانند خاش تقويت شود و رونق پيدا كند لذا مسئولان بايد با فراهم كردن تسهيلات و اقدامات حمايتي و دور كردن موانع براي تحقق اهداف دولت در اين موضوع تلاش كنند.

** كارگروه سلامت و امنيت غذايي
جمشيد نژاد همچنين در نشست اعضاي كارگروه سلامت و امنيت غذايي شهرستان خاش كه در اردوگاه فرهنگي تفريحي دره گل تفتان برگزار شد اظهار داشت: دولت به مقوله هاي اماكن بهداشتي، تجهيزات و نيروي انساني نگاهي عدالت محور دارد و بر همين اساس برنامه ريزي ها بر حسب نياز جامعه و متناسب با جمعيت و گستردگي نقاط و نيز محروم ماندن از خدمات انجام مي شود.
معاون سياسي اجتماعي استاندار گفت: براي منطقه اي مانند خاش و نقاط محروم آن كه نياز به ارائه خدمات در ابعاد مختلف از جمله نيروي متخصص و پايگاه اورژانس و غيره دارد بايد بگونه اي برنامه ريزي شود كه در هر منطقه اي كه به نيروي انساني يا تجهيزات نياز است براي رفع همان مشكل اقدام شود.
وي اظهار داشت: در مجموعه هاي استاني و محلي تلاشهايي مبني بر جذب و ماندگاري نيروهاي متخصص در حال انجام است كه برخي مشكلات و گره ها اجازه نمي دهد كه خدمات بنحو شايسته اي انجام شود اما در مباحث اورژانسي و سريع كه دست دولت نيز باز است مي توان در مناطق مختلف مانند دادن تعهداتي، در اختيار گذاشتن خوابگاه و خانه هاي سازماني، افزايش حقوق و سهميه هاي بورسيه و غيره مشكلات را مرتفع كرد.
جمشيدنژاد گفت: منابع محدود بايد در جاهايي هزينه شوند كه نياز به خدمات بيشتري دارند و استفاده از ظرفيت بخش خصوصي نيز مي تواند گره گشا و كارساز باشد.
فريبا كوشا معاون درمان دانشگاه علوم پزشكي زاهدان نيز با اشاره به اينكه در رسانه ها و فضاي مجازي مبحث نبودن متخصص سونوگرافي زن مورد تاكيد شهروندان بوده و براي آمدن آن درخواستهايي ارائه داده اند گفت: تامين سونوگراف زن براي خاش در آينده نزديك در دستور كار قرار دارد و علاوه بر آن در برخي تخصص ها مانند زنان و زايمان، مغز و اعصاب و چشم برنامه هايي وجود دارد.
كياني معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي زاهدان نيز از برنامه دولت براي ساخت خانه هاي بهداشتي، تامين دندانپزشك، ايجاد مراكز زايمان و گسترده كردن خدمات بهداشتي در مراكز درماني شهري و روستايي خاش و نيز شروع طرح واكسيناسيون بيماري سرخك از اوايل آبان در سطح خاش و استان خبر داد.
محمداكبر چاكرزهي فرماندار شهرستان خاش نيز با برشمردن پتانسيلهاي منطقه در ابعاد مختلف ضرورت توجه به مباحث، ورزشي، آموزشي، بهداشتي، گردشگري، مخابراتي و غيره را مورد تاكيد قرار داد.
شماري از بخشداران، شهرداران و مديران دستگاههاي اجرايي نيز با ارائه گزارشهايي به بيان مشكلاتي در حوزه هاي مختلف پرداختند.
معاون سياسي اجتماعي استاندار سيستان و بلوچستان در سفر يك روزه به شهرستان خاش از مدارس زيركيك و ده قلعه ايرندگان ديدن كرد و مشكلات حوزه آموزشي اين بخش را مورد بررسي قرار داد.
جمشيدنژاد همچنين از طرحهاي تفريحي، رفاهي و خدماتي و خط گردشگري اسماعيل آباد در حوزه بخش مركزي خاش بازديد و از امكانات و خدمات انجام شده در ديار توت و سبزي استان ديدن كرد.
جمشيدنژاد در ادامه با حضور در اردوگاه تفريحي و اقامتي دره گل تفتان علاوه بر بررسي مشكلات گردشگري بر ضرورت رفع مشكلات بهداشتي منطقه تاكيد كرد.
معاون استاندار سيستان و بلوچستان در سفر به شهرستان خاش با اهداي لوح سپاس صادره از سوي استاندار از خدمات امان الله طوقي مدير جهاد كشاورزي اين شهرستان تقدير كرد.
معاون سياسي اجتماعي استاندار سيستان و بلوچستان همچنين در اين سفر يك باب مدرسه چهارده كلاسه با هزينه اي افزون بر 17 ميليارد ريال را در شهرستان خاش افتتاح كرد.
خاش در 185 كيلومتري جنوب زاهدان مركز سيستان و بلوچستان واقع شده است.
7310 / 6081

سرخط اخبار استان‌ها