۲۰ مهر ۱۳۹۴، ۱۳:۵۸
کد خبر: 81795948
T T
۰ نفر

بازتاب پرتاب موشك عماد در رسانه های عربی

۲۰ مهر ۱۳۹۴، ۱۳:۵۸
کد خبر: 81795948
بازتاب پرتاب موشك عماد در رسانه های عربی

تهران-ایرنا- رسانه های عربی با پوشش گسترده خبر پرتاب موشك دوربرد ایرانی عماد، آن را موشكی بومی و ساخت كارشناسان كشورمان توصیف كردند و پرتاب آن را موفقیت آمیز خواندند.

به گزارش ایرنا، پایگاه خبری شبكه سی ان ان عربی نیز نوشت: این موشك یك جهش تكنولوژیكی در زمینه های راهبردی است كه كارشناسان ایرانی آن را ساخته اند.
سی ان ان افزود: این موشك به گونه ای طراحی و ساخته شده است كه بتواند دقیقا به اهداف مورد نظر اصابت كرده و آن را منهدم كند.
پایگاه خبری شبكه روسیا الیوم نیز نوشت: همه مراحل طراحی، تولید و ساخت آن در داخل ایران و توسط كارشناسان ایرانی انجام شده است و می تواند با دقت بسیار بالا اهداف مورد نظر را نابود كند .
شبكه خبری المیادین نیز با اعلام خبر پرتاب موفقیت آمیز این موشك نوشت : بر اساس اعلام مقام های ایران ، به زودی یگان های موشكی ایران به این نوع موشك مجهز می شوند.
خبرگزاری رسمی اردن ( پترا) نیز نوشت : این نخستین موشك دوربرد ایران است كه تا زمان اصابت به هدف قابلیت هدایت دارد و به همین دلیل می تواند با دقت بالا به اهداف مورد نظر اصابت و آن را نابود كند .
رادیو النور لبنان نیز در خصوص این موشك نوشت : موشك بالستیك عماد تایید كننده این مطلب است كه توانایی های دفاعی ایران افزایش یافته است .
این رادیو افزود : موشك دوربرد عماد یكی از جدید ترین موشك های بالستیك ایرانی است كه وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران آن را ساخته است .
پایگاه خبری شبكه ماهواره ای المسار نیز در گزارشی در این خصوص اعلام كرد : كارشناسان ایرانی این موشك زمین به زمین را ساخته و با موفقیت آزمایش كردند. این نوع موشك دقت زیادی دارد .
پایگاه خبری الاهرام مصر نیز نوشت: ایران این موشك بالستیك را به صورت موفقیت آمیز آزمایش كرد .
الاهرام به نقل از وزیر دفاع ایران نیز نوشت: ما برای تقویت توانایی های دفاعی و موشكی خود از كسی اجازه نمی گیریم .
روزنامه النهار لبنان نیز نوشت :برد موشك عماد یك هزار و 700كیلومتر برد دارد و نسخه جدید شهاب 3 است .
عوزی روبن كارشناس نظامی صهیونیست نیز گفت: موشك عماد جهش مهمی در خصوص دقت در اصابت به هدف محسوب می شود و این نوع موشك به گونه ای پیشرفته قابلیت هدایت از راه دور دارد و دستگاه هدای از راه دور آن در كلاهك(سر) آن قرار دارد .
پایگاه خبری الخبر نیز نوشت : ایران با موفقیت تمام این موشك را كه از جمله پیشرفته ترین موشك های بالستیك ایرانی است ، آزمایش كرد .
الخبر افزود : ایرانی ها همه مراحل طراحی و ساخت آن را انجام داده اند و این نخستین موشك دوربرد ایران است كه قابلیت هدایت تا زمان اصابت به هدف را دارد .
روزنامه الدیار لبنان نوشت : این موشك به صورت موفقیت آمیز پرتاب و آزمایش شد .
پایگاه خبری لیبان 8 نیز در این خصوص نوشت :این موشك پیشرفته كه با سوخت جامد كار می كند ، از راه دور هدایت می شود و می تواند به صورت دقیق به هدف اصابت كند .
پایگاه خبری مصر الیوم نیز آزمایش این موشك را موفقیت آمیز توصیف كرد .
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح یكشنبه اعلام كرد: موشك دوربرد عماد از نسل جدید موشك های بالستیك زمین به زمین جمهوری اسلامی ایران با موفقیت آزمایش شد.
خاورم **2041**1566