۱۷ مهر ۱۳۹۴، ۹:۰۳
کد خبر: 81791436
T T
۰ نفر
فرماندار دالاهو بر رفع مشكلات عشاير تاكيد كرد

كرمانشاه - ايرنا - فرماندار شهرستان دالاهو گفت: عدم رفع به موقع مشكلات عشاير صدمه به توليد، افزايش بيكاري و حاشيه نشيني در شهرها را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش ايرنا روابط عمومي امور عشايري كرمانشاه روز جمعه به نقل از لطف الله شهبازي در دومين جلسه شوراي عشاير دالاهو اعلام كرد: بنا به فرموده امام خميني (ره) 'عشاير ذخاير انقلابند' و با فرهنگ غني و رشادتهاي خود در دوران جنگ تحميلي مدافعان مرزهاي ميهن مان بودند و اكنون هم علاوه بر عرضه بهترين توليدات به جامعه، داراي نقش مهمي در امنيت پايدار منطقه هستند.
وي هماهنگي و همدلي همه مديران را براي فراهم ساختن بستر مناسب براي حفظ فرهنگ عشاير و بهبود وضعيت زندگي اين جامعه پويا و مولد ضروري دانست.
مدير امور عشاير استان كرمانشاه نيز با اشاره به حضور دو هزار و 270 خانوار عشاير از ايل هاي قلخاني، كرند، گوران، سنجابي، قلعه شاهين و بان زرده در شهرستان دالاهو، توليدات باكيفيت و تنوع قومي را از ويژگي هاي عشاير اين شهرستان برشمرد.
علي اشرف آزادي خواستار انجام وظايف و تكاليف همه دستگاهها در قبال عشاير به خصوص در راستاي آيين نامه ساماندهي آنها به منظور رفع محروميتها و ارتقا شاخص هاي توسعه در مناطق عشايري شد.
وي كانون توسعه سگر را با حدود 100 خانوار عشاير از كانونهاي مهم عشايري در كشور دانست و طرحهاي ارائه شده در اين كانون را با در نظر گرفتن اولويت معيشت و اشتغال عنوان كرد.
جامعه عشايري شهرستان دالاهو با چهار هزار و 270 خانوار و جمعيتي معادل 24 هزار و 514 نفر حدود 394 هزار واحد دامي را در اختيار دارند و سالانه چهار هزار و 260 تن گوشت قرمز و 6 هزار و 235 تن شير توليد مي كنند.
8066