تولیدكنندگان محتوای فاخر سهم خود را درنمایشگاه جیتكس افزایش دهند

تهران - ایرنا - رئیس مركز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال گفت: تولیدكنندگان محتوای ایرانی و تولیدكنندگان محتوای دولت الكترونیك باید با حضور پررنگ تر خود سهم بیشتری در نمایشگاه جیتكس داشته باشند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، سیدمرتضی موسویان افزود: عنوان امسال نمایشگاه جیتكس«آینده اشیا» است و در این نمایشگاه انتظار می‌رود با پروژه‌هایی مربوط به سال‌های آینده روبه‌رو شویم كه فعلا در مرحله تست قرار دارند و هنوز به‌صورت تجاری در دسترس نیستند.
رئیس مركز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال گفت: نمایشگاه جیتكس نسبت به دیگر نمایشگاه‌های منطقه ارزش بالاتری دارد، اما بهتر از نمایشگاه جیتكس نمایشگاه سبیت آلمان است كه در جایگاه بالاتری نسبت به نمایشگاه‌های منطقه قرار دارد.
وی در پاسخ به این سوال كه حضور چه بخشی از فعالان صنعت ICT در نمایشگاه جیتكس می‌تواند مفیدتر باشد، گفت: معتقدم كه تولیدكنندگان ایرانی محتوا و تولیدكنندگان محتوای دولت الكترونیك باید سهم بیشتری را در نمایشگاه جیتكس داشته باشند.
موسویان خاطرنشان كرد: مركز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال هدایتگری و نظارت بر محتوای تولیدی در كشور را برعهده دارد و به صورت مستقیم متولی تولید محتوا نیست.
موسویان از آمادگی مركز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال برای حضور در نمایشگاه جیتكس علیرغم سختی‌های بودجه‌ای امسال خبر داد و گفت: آمادگی داشتیم كه 2 تا 3 كانتر از پاویون ایران كه توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای حضور شركت های فناوری اطلاعات و ارتباطات مورد حمایت قرار گرفته بود را برای حضور ناشران دیجیتال اختصاص دهیم، اما برخلاف استقبال قابل توجه شركت های فناوری اطلاعات و ارتباطات از حضور در این نمایشگاه، تولیدكنندگان محتوای دیجیتال امكان حضور در این نمایشگاه را نداشتند كه امیدواریم باحمایت هایی كه از این بخش صورت می گیرد حضور رسانه های دیجیتال در این نمایشگاه در سال های آینده پررنگ تر شود .
رئیس مركز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال درباره علت عدم استقبال از سوی تولیدكنندگان، گفت: امسال كسب و كار این فعالان چندان رونق نداشته است و معتقدیم اگر اثر فاخر و جدیدی وجود نداشته باشد، شركت نكردن بهتر از شركت كردن بد است.
رئیس مركز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال گفت: تولید آثار فاخر در زمینه آثار چندرسانه‌ای در سال 93 سیر نزولی داشته و این روند در سال 94 نیز ادامه دارد.
وی ادامه داد: باید حمایت ها برای سرمایه‌گذاری درتولید محتوا افزایش یابد كه درسال‌های اخیر به دلایلی از جمله كمبود بودجه دولتی، این حمایت انجام نشده است؛ اما امیدواریم در 6 ماه باقیمانده از سال 94 بتوانیم در زمینه تولید محصولات جدید حركت چشم‌گیری داشته باشیم.
اقتصام(1) 9141**1558

سرخط اخبار اقتصاد