كاربران شبكه هاي اجتماعي، مالزي را هم مقصر فاجعه منا معرفي كردند

كوالالامپور – ايرنا – گروهي از كاربران شبكه هاي اجتماعي يك شركت مالزيايي ارائه دهنده خدمات حمل و نقل ريلي در منا و مكه را هم عامل فاجعه منا كه به كشته شدن صدها زائر انجاميد، معرفي كردند.

به گزارش ايرنا، مسير سه مترو مكه كه مالزي در آن درگير است از نقطه پاياني قطار مشاعر در منا آغاز مي شود و پس از عبور از منطقه كوهستاني به سمت شمال در بخش توسعه جديد مكه امتداد مي يابد. برخي كاربران شبكه هاي اجتماعي، معتقدند مالزي هم مقصر فاجعه منا است، هر چند اين شركت اين موضوع را رد مي كند.
روزنامه 'نيو استريت تايمز' روز شنبه به نقل از شركت مالزيايي 'پراسارانا'، نقش اين شركت در وقوع فاجعه منا كه طي دو روز گذشته در رسانه هاي اجتماعي مطرح شد را رد كرد.
'ليم جين آئون' مدير بخش بازاريابي استراتژيك و ارتباطات اين شركت مالزيايي در بيانيه اي اعلام كرد قربانيان اين فاجعه از كشورهايي كه از خدمات قطار استفاده مي كردند، نبودند.
وي از عموم مردم خواست اطلاعات مرتبط با اين فاجعه را پس از تاييد مقامات رسمي در رسانه هاي اجتماعي انتشار دهند.
اين شركت مالزيايي عمليات 12 قطار زيرزميني در خط جنوبي متروي مكه (ام.ام.ام.اس.ال) را بر عهده دارد.
شركت مالزيايي 'پراسارانا' ماه مي امسال موفق شد اين طرح را كه از آغاز آن در سال 2010 در اختيار يك شركت چيني بود، از آن خود كند.
خط جنوبي متروي مكه امكان حمل و نقل سه هزار و 500 مسافر در هر حركت را دارد و فاصله زماني هر حركت بين دو و نيم تا 10 دقيقه است.
روز پنجشنبه در جريان فاجعه منا كه كارشناسان مديريت ضعيف عربستان را در آن دخيل مي دانند باعث كشته شدن صدها نفر از جمله 131 زائر ايراني شد.
در اين فاجعه همچنين 365 زائر ايراني مفقود و 85 نفر ديگر زخمي شدند.
آساق**241**1611