۲۲ شهریور ۱۳۹۴، ۱۱:۴۲
کد خبر: 81757685
T T
۰ نفر
كتابخانه اینچه برون بیش از دو سال در انتظار بهره برداری است

گنبدكاووس - ایرنا - كتابخانه شهر مرزی اینچه برون از توابع شهرستان گنبدكاووس بعداز گذشت بیش از دو سال از زمان اتمام عملیات ساختمانی، تنها به خاطر نداشتن انشعاب برق، هنوز به بهره برداری نرسیده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در جلسه انجمن كتابخانه های عمومی شهرستان گنبدكاووس كه روز یكشنبه تشكیل شد، معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه این شهرستان خاطرنشان كرد: با گذشت چندسال از زمان اتمام عملیات ساختمانی، بهره برداری از این كتابخانه به خاطر موضوعی كوچك (نداشتن برق) هنوز عملی نشده است.
علی علیاری كتابخانه را یكی از بوستان های تعلیم و تربیت جوانان و نوجوانان توصیف و با تاكید بر ضرورت پیگیری مسوولین ذیربط برای رفع این مشكل ابراز امیدواری كرد كه در اسرع وقت جوانان و نوجوانان این شهر مرزی از كتابخانه برخوردار شوند.
بخشدار بخش داشلی برون شهرستان گنبدكاووس كه شهر اینچه برون، مركز این بخش محسوب می شود نیز در این نشست گفت: بروز اختلاف بین پیمانكار و اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان به عنوان دستگاه نظارتی بر اجرای پروژه، عامل اصلی تاخیر در بهره برداری از این پروژه است.
حمید سالمی افزود: جلسات متعددی برای رفع این مشكل با دست اندركاران امر برگزار شده كه تاكنون به نتیجه نرسیده است.
در این نشست مدیر كتابخانه های عمومی شهرستان گنبدكاووس نیز با بیان پیشینه ای از روند احداث این كتابخانه گفت: عملیات اجرایی كتابخانه اینچه برون در سال 89 با استفاده از اعتبارات سفرهای استانی رییس جمهوری وقت، آغاز شد.
زهرا نقی نسب افزود: این پروژه از اوایل سال 92 آماده بهره برداری است و تاكنون تنها به خاطر نداشتن برق، بهر برداری از آن میسر نشده است.
وی با تشریح پیگیری های انجام شده برای بهره برداری از این پروژه گفت: به رغم اینكه مسوولان فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان و استان بارها قول مساعد برای افتتاح این پروژه را داده اند، هنوز این امر عملی نشده است.
در این نشست نماینده اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گنبدكاووس نیز گفت: آخرین پیگری های به عمل آمده حاكی از رفع اختلاف و حصول توافق بین پیمانكار پروژه و اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی است و پیمانكار پروژه نسبت به تحویل پروژه قول مساعد داده است.
عملیات ساخت كتابخانه عمومی شهر اینچه برون با حدود 400مترمربع زیر بنا با هزینه ای بالغ بر سه میلیارد و 200میلیون ریال در اوایل سال 92 به اتمام رسیده است.
شهر مرزی اینچه برون از توابع شهرستان گنبدكاووس در جوار مرز ایران و
و تركمنستان در استان گلستان واقع شده و حدود دو هزار و 500 نفر جمعیت دارد.
تغییر كاربری سالن مطالعه كتابخانه های امام جعفر صادق و شهید مطهری گنبد و نیز تشكیل ستاد بزرگداشت هفته كتاب شهرستان از دیگر مباحث مطرح شده در جلسه انجمن كتابخانه های عمومی شهرستان گنبدكاووس بود.
1860