۱۱ شهریور ۱۳۹۴، ۱۸:۰۰
کد خبر: 81745596
T T
۰ نفر
مركز سلامت روان و توانبخشي بيمارستان روانپزشكي روزبه افتتاح شد

تهران-ايرنا- مركز سلامت روان، توانبخشي و كلينيك ترك اعتياد بيمارستان روانپزشكي روزبه در منطقه 11 شهر تهران افتتاح شد.

به گزارش روز چهارشنبه ايرنا به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه 11، محمدهادي ايازي قائم مقام وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در آيين افتتاح مركز سلامت روان و توانبخشي بيمارستان روزبه و نخستين جلسه شوراي سلامت شهرداري منطقه 11 تهران، تعامل مديريت شهري و وزارت بهداشت را اقدامي ارزنده دانست و گفت: اين تعامل موجب دسترسي عادلانه به خدمات پزشكي و روانپزشكي مي شود.
وي افزود: بيماران اعصاب و روان از مظلوم ترين بيماران هستند كه قطعا ارائه خدمات به آنها و انجام كارهاي خير براي اين گروه از بيماران اجر اخروي دارد.
قائم مقام وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي با بيان اهميت ورود خيرين سلامت به مبحث سلامت روان گفت: لزوم سرمايه گذاري جدي در حوزه اعصاب و روان، تعامل شهرداري منطقه 11 با وزارت بهداشت و بيمارستان هاي فوق تخصصي مهم سطح منطقه و اقدامات انجام شده از سوي مديريت شهري براي حل مشكلات بيماران اقدام بسيار ارزنده اي است.
ايازي با اشاره به موقعيت جغرافيايي منطقه 11، قرارگيري در بخش مركزي شهر تهران و وجود مراكز درماني 3 دانشگاه مهم كشور از جمله دانشگاه علوم پزشكي، دانشگاه تهران و دانشگاه شهيد بهشتي در اين منطقه، افزود: تشكيل مجمع خيرين سلامت در مباحث سلامت روان اقدامي ارزنده در نظام تحول سلامت است و هم اكنون با رويكرد مديريت شهري و ايجاد ساختار سازماني سلامت محور در حوزه اجتماعي حائز اهميت است.
وي ضمن تقدير از خيرين سلامت از مديران شهري خواست تا اين اقدام را به صورت پايلوت تلقي كرده و آن را در تمام مناطق شهر تهران گسترش دهند تا با بهره گيري از توان مالي، تخصصي و اجتماعي خيرين سلامت دسترسي تمام شهروندان در اين حوزه فراهم شود.
نصرالله آباديان شهردار منطقه 11 نيز در نخستين شوراي سلامت اين منطقه راه اندازي شوراي سلامت در بيمارستان روانپزشكي روزبه را در راستاي نگاه مديريت شهري براي تعامل و برنامه ريزي با 2 وزارتخانه بهداشت و آموزش و پرورش عنوان كرد.
وي با اشاره به برنامه پنج ساله شهرداري تهران و احكام صادر شده در حوزه اجتماعي و سلامت افزود: شهرداري منطقه 11 در مباحث مشاعات متصل به حوزه درمان از جمله حمل و نقل و ترافيك، پسماندها و پساب هاي عفوني بيمارستان ها و ساير مسائل مرتبط با مديريت شهري درحال گفت و گوي مشتركي براي كاهش دغدغه هاست.
شهردار منطقه11 بيان كرد: با توجه به طرح تحول نظام سلامت در كشور كه مستلزم برنامه ريزي نهادها، سازمان ها و بخش هاي مختلف جامعه در راستاي ارتقاي سطح سلامت شهروندان است؛ شهرداري تهران در كنار ساير نهادها به عنوان دست اندر كار اصلي اداره شهر وارد عرصه شده و با نگاه ويژه به حوزه اجتماع و فرهنگ به اركان مختلف زندگي شهروندان پرداخته است.
وي افزود: در اين راستا مي توان به ايجاد سراي محلات در 354 محله شهر تهران و انجام فعاليت هاي غربالگري و سلامت محور اشاره كرد.
سمانه زماني مدير كل سلامت شهرداري تهران، فرزاد هوشيار مدير عامل سازمان رفاه، خدمات و مشاركت هاي اجتماعي شهرداري تهران، اعضاي هيات علمي دانشگاه ها و مسوولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي از ديگر ميهمانان حاضر در نخستين شوراي سلامت منطقه 11 شهر تهران بودند.
تهرام/7245//1348

سرخط اخبار جامعه