۲۱ اسفند ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 8174423
T T
۰ نفر
گزارش یک روزنامه اماراتی از دیدار ولیعهد عربستان از قطر ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 21/12/86 دبی-روزنامه گلف نیوز چاپ امارات طی گزارشی نوشت : سلطان بن عبدالعزیز ولیعهد عربستان سعودی شب گذشته (دوشنبه ) برای دیداری سه روزه وارد دوحه شد تا با رهبران قطر پیرامون روابط و همکاری های دوجانبه گفت و گو کند.
این روزنامه روز سه شنبه به نقل از خبرگزاری قطر نوشت : دیدار ولیعهد عربستان از قطر سردی روابط میان دو کشور را پس از چندین سال تنش از میان برد.
این روزنامه همچنین به نقل شیخ حمدان بن جاسم بن جبر ال ثانی نخست وزیر قطر نوشت : ما از سفر ولیعهد عربستان به این کشور بسیار خرسندیم و حضور او را به خانه دوم خودش خوشامد می گوییم .
نخست وزیر قطر در جمع خبرنگاران و دیپلمات ها در حاشیه جشنواره فرهنگی دوحه گفت : این دیدار در راستای روابط تاریخی میان دو کشور برادر بوده است و ما امیدواریم که این دیدار تقویت کننده روابط و تعاملات میان دو کشور باشد.
گلف نیوز نوشت : دیدار هیات پادشاهی عربستان از قطر در پی انتصاب روز یکشنبه سفیر جدید عربستان در دوحه بوده که این اقدام ، بن بست دیپلماتیک 6 ساله میان این دو کشور عرب را پایان داد.
ولیعهد عربستان نیز در مصاحبه با روزنامه الشرق، چاپ قطر، به توصیف روابط میان دو کشور پرداخت و گفت : عربستان سعودی و قطر برادر هستند و این دو کشور روابط تاریخی عمیقی داشته و از سرنوشتی یکسان برخوردارند.
******وی افزود: گفت و گو میان کشورهای عرب حوزه خلیج (فارس ) و ایران پیرامون بلند پروازی های هسته ای ایران بهترین راه برای جلوگیری از بحرانی دیگر در منطقه خواهد بود.**** به نوشته گلف نیوز، شیخ حمدان روز گذشته در اظهار نظری گفت: این مساله بسیار حائز اهمیت است که ما روابط روشن و صریحی با ایران داشته باشیم .
وی افزود: مذاکرات و مباحثاتی که تاکنون انجام شده از اهمیت بسیاری برخوردار بوده و به هر حال طرفین باید به تفکرات و نوع فهم یکدیگر از مساله امنیت احترام بگذارند.
گلف نیوز افزود: این در حالی است که آژانس بین المللی انرژی اتمی مستقر در وین تاکنون در تلاش بوده تا این مساله را روشن و قطعی کند که آیا ایران در راستای گسترش و فن آوری ساخت سلاح اتمی گام بر می داشته یا خیر.
*** به گزارش گلف نیوز، شیخ حمدان گفت : آژانس صد در صد با ایران موافق نیست و آنچه که در این رابطه به گوش ما می رسد با آن چه که گروه ها و جناحهای دیگر اظهار و اعلام می کنند تفاوت دارد.
وی گفت : بنابر این آنچه اهمیت اساسی و حیاتی می یابد این است که دیگر هیچ کس نباید منطقه را عرصه تاخت و تاز ماجراجویانه جدیدی کند. ما به عنوان همسایگان ایران از این مساله درک و آگاهی کامل داریم .
خاورم 2140** 11**300** شماره 073 ساعت 12:21 تمام
۰ نفر