دانش آموزان عضو مجلس دانش آموزي ظرفيت پذيرش مسووليت در سطح بالاتري را دارند

ساري - ايرنا - رئيس مجلس دانش آموزي گفت: دانش آموزاني كه عضو مجلس دانش آموزي هستند از لحاظ خود باوري و اعتماد به نفس، شهامت پذيرش مسووليت و ايفاي نقش در سطح بالاتري بوده و موفق تر هستند.

به گزارش روز يكشنبه اداره اطلاع رساني و روابط عمومي آموزش و پرورش مازندران ، سجاد خسروي در همايش ملي شوراهاي دانش آموزي برتر استان هاي كشور در اردوگاه ميرزا كوچك خان رامسر گفت: در ايفاي نقش هاي محول شده به دانش آموزان از منظر علمي بايد گفت كه يكي از اهداف مجلس دانش آموزي ايجاد روحيه خود باوري و تمرين نقش پذيري در دانش آموزان است كه تاكنون خوب جلوه كرده است .
وي وظايف مجلس دانش آموزي را قانون گذاري و ارجاع قوانين از بطن دانش آموزان، بحث در سطح كلان، ارجاع آن به وزارت خانه و وزير آموزش و پرورش دانست و گفت: مجلس دانش آموزي، مشاورين دكتر فاني هستند.
خسروي بيان داشت: تمامي مباحثي كه در مجلس صورت مي پذيرد و طرح ها و ايده هايي كه ارئه مي گردد در طول دوره نمايندگي در اختيار هيات رئيسه قرار مي گيرد. پس از صيقل كاري در قالب يك بسته ايده يا بسته طرحي به وزارت آموزش و پرورش تقديم مي گردد و هيات رئيسه با توجه به قوانين و مقررات به بررسي ايده ها مي پردازند و در صورت داشتن قابليت اجرايش مي كنند.
رئيس مجلس دانش آموزي نقش مهم و اصلي مجلس دانش آموزي را در جامعه آموزش و پرورش، قانون گذاري و رساندن صداي دانش آموز در بطن مدرسه به گوش مسوولين و ابلاغ آن در سطح كلان بيان كرد و گفت: خوشبختانه اين نمايندگان از دل دانش آموزان و مدرسه منتخب شدند و اين يك سلسله مراتب از سطح ها نماينده خاص داره كه اين ارتباط با نماينده ها خيلي صميمي و دوستانه است .
وي با اشاره به اينكه چقدر به طرح ها و ايده هاي مجلس دانش آموزي اهميت مي دهند بستگي به سطح اين ايده دارد گفت: اگر ايده، ايده معقولي باشد حتما وزارت خانه از آن استقبال خواهد كرد.
خسروي افزود: وزير بارها گفتند كه مجلس دانش آموزي يك بازوي پرتوان براي وزارت آموزش و پروش است .
وي تصريح كرد: جلسات علني مجلس در طول دوسال چهار بار بيشتر نيست اما جلسات غير علني بستگي به توان هيات رئيسه دارد كه اين هيات رئيسه با توجه به نياز و فعاليت هاي نمايندگان مي تواند جلسات غير علني بسيار زيادي را داشته باشد چه در استان هاي مختلف و چه در استان هاي تهران، ولي در حالت كلي جلسات علني چهار بار مي باشد كه ممكن است در مشهد باشد يا در تهران در محل مجلس خبرنگان رهبري كه محل اصلي مجلس دانش اموزي است.
رئيس مجلس دانش آموزي، تعداد اعضا مجلس دانش آموزي را 150 نفر از سراسر كشور اعلام كرد و گفت: اين تعداد شامل 145 نماينده عادي و 4 نماينده اقليت و يك نماينده استثنايي مي باشند.
خسروي افزود: نمايندگان مجلس از افرادي هستند كه هم بعد درعلمي و هم بعد اجتماعي سرآمد هستند كه به سادگي وارد مجلس نشده اند و از فيلترهاي مهمي بايدعبور كنند كه ابتدا آن از مدرسه است بعد در ناحيه هم بايد انتخاب شوند در ادامه در شوراي منتخب هم پذيرفته شوند ودر نهايت در شوراي استان عضوي را به هيات رئيسه مجلس معرفي و پس از فيلتر و غربالگري در نهايت 150 نفر به عنوان نخبه اجتماعي وارد مجلس دانش آموزي مي شوند.
وي مجلس دانش آموزي دوره هفتم را مجلسي، براي شروع دوباره دانست و گفت: ابتكاراتي كه در مجلس هفتم ارائه شده بي بديل است.
خسروي مجلس دانش آموزي را داراي فرازو نشيب هاي زيادي دانست و گفت: بيشتر فعاليت هاي مجلس در اوج بوده است كه قدم به قدم به صورت صعودي پيش مي رود و ابتكارات زيادي ارئه شده و به همت اعضا اميدواريم به اين ابتكارات جامه عمل بپوشانيم و خوشبختانه ديد مسوولين را همين اعضا تغيير دادند و خدا راشكر اميدواريم در پايان دوره ايده خوبي را تقديم نظام آموزش و پرورش كنيم و شرمنده 13 ميليون دانش آموزي كه نماينده آنها هستيم نباشيم و مجلس هفتم را به خوبي به پايان برسانيم. ك/1
6097

سرخط اخبار استان‌ها