۴ شهریور ۱۳۹۴، ۱۰:۰۰
کد خبر: 81734871
T T
۰ نفر
چهارمین جشنواره فیلم های فارسی در استرالیا برگزار می شود

كوالالامپور – ایرنا – چهارمین جشنواره فیلم های فارسی از سوم تا ششم سپتامبر (12 تا 15 شهریور) در شهر سیدنی استرالیا برگزار می شود.

به گزارش ایرنا، تارنمای رسمی جشنواره 'پرشین فیلم فستیوال' روز چهارشنبه اعلام كرد این جشنواره شامل هشت جلسه نمایش فیلم است كه در هر جلسه فیلم های بلند سینمایی برنده جوایز بین المللی، فیلم های مستند و همچنین فیلم های كوتاه به نمایش درمی آید.
جلسات پرسش و پاسخ با فیلمسازان ایران، آمریكا و استرالیا از جمله دیگر بخش های این جشنواره چهار روزه است.
در این جشنواره 22 فیلم بلند سینمایی، مستند، انیمیشن، و فیلم های كوتاه از ایران و كارگردانی از آمریكا، گرجستان، فرانسه، انگلیس، افغانستان و استرالیا روی صفحه نمایش می رود.
'من میخام شاه بشم' به كارگردانی مهدی گنجی، 'چند متر مكعب عشق' به كارگردانی جمشید محمودی، 'دربست' به كارگردانی علی خامه پرست، 'بلوك 9 خروجی 2' به كارگردانی علی امینی، 'ازدواج عاشقانه در كابل' به كارگردانی امین پلنگی و 'رخ دیوانه' به كارگردانی ابوالحسن داوودی از جمله فیلم هایی هستند كه در این جشنواره به نمایش در می آیند.
'زاویه ثابت' اثر بیتا بیگی، 'سیمرغ' از مقداد اسدی ‌لاری، 'عشق لرزه' از امیرحسین ترابی، 'اعتقاد' از امیر واحدی، 'پلاك استیل' از زانیار عزیزی، 'تهران' از مسعود معین'، 'در راه' از امیر صراف ها و 'باید سیاه' از باران سرمد نیز در جشنواره به نمایش درمی آیند.
این جشنواره از سال 2012 فعالیت خود را با هدف شناخت بیشتر فرهنگ پارسی كار خود را آغاز كرده است.
آساق**241**1611

سرخط اخبار جهان