۱۵ اسفند ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 8173442
T T
۰ نفر
تظاهرکنندگان لندنی خواستار پایان سکوت در برابر جنایات اسراییل شدند .....................................................................
لندن، خبرگزاری جمهوری اسلامی 15/12/86 خارجی.سیاسی.انگلیس.تظاهرات.فلسطین.
شرکت کنندگان در تظاهرات اعتراض آمیزی که روز چهارشنبه در میدان پارلمان در مرکز شهر لندن برگزار شد، درخواست خاتمه سریع موج جدید نسل کشی مردم فلسطین در حملات رژیم صهیونیستی را مطرح کردند.
اجتماعکنندگان همچنین توطئه سکوت مجامع جهانی نسبت به جنایات اخیر رژیم اسراییل علیه مردم غیر نظامی غزه را محکوم کردند.
سازمانهای مدنی "کارزار اتحاد فلسطین"، "ابتکار مسلمانان بریتانیا" و "محفل فلسطینی ها در بریتانیا" که تظاهرات امروز را در اعتراض به شهادت 115 فلسطینی از جمله زنان و کودکان سازماندهی کرده بودند، از برگزاری تجمع دیگری در شنبه آینده در مقابل دفتر نخست وزیری خبر دادند.
چند سازمان غیر دولتی دیگر نظیر "ائتلاف جنگ را متوقف کنید"، "اتحادیه جامعه فلسطینیان در بریتانیا" و "دوستان الاقصی" از برگزاری این تظاهرات حمایت کرده اند.
همچنین شماری از نمایندگان مجلس عوام بریتانیا که تظاهرات ضد اسراییلی امروز مقابل محل کار آنان برگزار شد، جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در کشتار غیر نظامیان فلسطینی در غزه را محکوم کرده اند.
این نمایندگان با انتشار یک بیانیه پارلمانی از دولت کشورشان خواستند تا حاکمان تل آویو را تحت فشار قرار داده و به آنان یادآور شود که ضمن خودداری از تکرار چنین جنایاتی، به مقررات بین المللی و حقوق بشر پایبند باشد.
در این بیانیه که دو روز پس از ارایه آن، به امضای 30 نماینده رسیده و جمع آوری امضا در حمایت از آن ادامه دارد، کشتار قربانیان غیرنظامی حملات ارتش رژیم صهیونیستی محکوم شده است.
امضاکنندگان همچنین حمله نظامی به مردم غزه را نقض آشکار قوانین بین المللی و حمله به مردم در واکنش به شلیک راکت توسط رزمندگان گروههای مقاومت فلسطینی اعلام کرده اند.
حمایت کنندگان از این بیانیه پارلمانی به دولت بریتانیا یادآور شده اند که به عنوان امضاکننده کنوانسیون چهارم ژنو، مسوولیت خاصی را در قبال کسب اطمینان از اجرای وظایف رژیم اسراییل در مناطق اشغالی و اجرای مقررات مبتنی بر حقوق بشر درباره ساکنان آن مناطق بر عهده دارد.
نهادهای اسلامی بریتانیا نگرانی عمیق خود را از موضع دولت این کشور در محکومیت گزینشی حملات نیروهای مقاومت فلسطینی و نکوهش ملایم حملات نامتناسب رژیم اشغالگر اسراییل اعلام کرده اند.
بنیاد خیریه "آکسفام" در بریتانیا هشدار داده که تهاجم ماشین جنگی رژیم نژاد پرست اسراییل به مردم غیر نظامی غزه عواقب انسانی وخیمی به دنبال داشته است.
اروپام 345** شماره 231 ساعت 19:21 تمام
۰ نفر