۳ شهریور ۱۳۹۴، ۸:۲۵
کد خبر: 81732975
T T
۰ نفر

پزشك بدون مرز قائمشهري در زادگاهش تجليل شد

۳ شهریور ۱۳۹۴، ۸:۲۵
کد خبر: 81732975
پزشك بدون مرز قائمشهري در زادگاهش تجليل شد

ساري-ايرنا- دكتر ناصر عمادي پزشك بدون مرز قائمشهري دوشنبه شب با برگزاري مراسم ويژه اي با حضور چند تن از سفراي كشورهاي آفريقايي ، مسوولان محلي و جمعي از مردم در زادگاهش مورد تجليل و تكريم قرار گرفت .

به گزارش خبرنگار ايرنا ، در اين مراسم كه سفراي كشورهاي بروندي ، نيجريه ، سنگال و كومور در تهران حضور داشتند ، بخشي از فعاليت هاي اين پزشك مازندراني در كشورهاي مختلف آفريقايي براي حاضران تشريح شد.
امام جمعه قائمشهر هم با قدرداني از زحمات دكتر عمادي به خاطر ارائه خدمات پزشكي به نيازمندترين مردم در كشورهاي مختلف آفريقايي ، گفت : اين پزشك با تحمل رنج دوري از خانواده و وطن سال ها در دورترين نقاط جهان به مردم كشورهاي فقير خدمات درماني و پزشكي ارائه داد .
حجت الاسلام والمسلمين علي معلمي افزود : دكتر عمادي با سرلوحه قرار دادن آموزه هاي ديني مبني بر كمك به همنوع ، بدون لحاظ كردن مرز جغرافيايي و نژاد ، خدمات رساني به مردم كشورهاي آفريقايي را سرلوحه كار خود قرار داد .
وي با تاكيد بر اين كه كمك به همنوع به عنوان اقدام بشردوستانه مي بايست در جامعه نهادينه شود ، ادامه داد : عمادي پزشك بدون مرز قائمشهري به خوبي توانست در اين زمينه پيشقدم شود و در رفع نيازهاي درماني و پزشكي مردم آفريقا تلاش كند .
نماينده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبري گفت : باعث خوشحالي است كه فرزندي از خطه قائمشهر بدين گونه پرچمدار كمك به همنوع در كشورهاي آفريقايي شده است و مي بايست اين اقدام ارج نهاده شود .
ناصر عمادي هم در اين مراسم با تشريح فعاليت هايش در كشورهاي آفريقايي ، گفت : پنج ماه براي ارائه خدمات بشردوستانه به كشور بروندي سفر كردم و درمانگاهي به نام امام رضا (ع) در آن كشور به راه انداختم .
وي از حضور سفراي چهار كشور آفريقايي در مراسم تجليل قدرداني كرد و افزود : خدمت به همنوع آموزه ديني و ملي ايرانيان است كه مي بايست به آن ارج بگذاريم .
عمادي تاكيد كرد : به عنوان يك ايراني براي كمك به ديگران زندگي مي‌كنم و هرگز براي ادامه زندگي خودم به ديگران كمك نمي‌كنم.
وي با تاكيد بر ادامه فعاليت ارائه خدمات بشردوستانه به مردم مناطق دورافتاده و فقير جهان ، گفت : تا زماني كه اين توان در من وجود داشته باشد فعاليت هاي بشردوستانه ام را ادامخ خواهم داد .
اين پزشك بدون مرز قائمشهري از علاقه مندان به خدمات بشردوستانه خواست تا با همت و اراده والا دراين راه تلاش كنند و هيچگاه كمبودها و مشكلات سد راه فعاليت آنان نشود.
دكتر عمادي داراي تخصص پوست و زيبايي و عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي تهران است.
وي كارش را به عنوان پزشك بدون مرز از سال 2008 ميلادي با عزيمت به آفريقا آغاز كرد و در اين مدت در كشور هاي كنيا، غنا، زيمبابوه، تانزانيا، سومالي و نيجريه ، بروندي خدمات پزشكي ارائه كرد.
وي همچنين زمستان سال گذشته براي ارائه خدمات پزشكي به كردهاي عراقي درحال نبرد با داعش به آن منطقه هم سفر كرد.ك/3
2096/1654

سرخط اخبار استان‌ها