۱ شهریور ۱۳۹۴، ۱۵:۳۹
کد خبر: 81730722
T T
۰ نفر
حمایت قاطع 'حزب مردم پاكستان' از گسترش روابط تهران-اسلام آباد

كراچی - ایرنا - 'بلاول بوتو زرداری' رهبر حزب مردم پاكستان در دیدار با 'مهدی سبحانی' سركنسول جمهوری اسلامی ایران در شهر كراچی، ضمن استقبال از توافق هسته ای میان ایران و گروه 1+5، بطور قاطع از گسترش بیش از پیش روابط همه جانبه تهران - اسلام آباد حمایت كرد.

مهدی سبحانی روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: در این دیدار، روابط دو جانبه ایران و پاكستان و نیز همكاری های جمهوری اسلامی ایران با ایالت سند مرور شد و درخصوص 'برجام'، آثار آن بر روابط دوجانبه و آثار منطقه ای آن گفت و گو تبادل نظر شد.
سبحانی گفت: بلاول بوتو زرداری در این دیدار تاكید كرد كه حزب مردم پاكستان به عنوان حزب حاكم در ایالت سند و حزب حاكم در دولت سابق پاكستان از توسعه روابط با ایران به ویژه در زمینه های تجاری بطور قاطع حمایت كردی كند و امیدوار است باتوجه به توافق هسته ای، موانع پیش روی گسترش روابط دو كشور هرچه سریع تر از میان برداشته شود.
به گفته سركنسول جمهوری اسلامی ایران در كراچی، در این دیدار همچنین درباره طرح خط لوله گاز ایران - پاكستان گفت و گو و تبادل نظر شد و رهبر حزب مردم پاكستان تاكید كرد كه این طرح، یك طرح تاریخی در روابط دو كشور است و حزب مردم از اجرای سریع آن حمایت می كند.
سبحانی در این دیدار از بلاول بوتو برای سفر به ایران دعوت كرد و این دعوت مورد استقابل رهبر حزب مردم قرار گرفت.
آساق**1723