۱ شهریور ۱۳۹۴، ۱۲:۵۶
کد خبر: 81730421
T T
۰ نفر

درخشش ايران با يك هيچ در آمريكا

۱ شهریور ۱۳۹۴، ۱۲:۵۶
کد خبر: 81730421
درخشش ايران با يك هيچ در آمريكا

سنندج- ايرنا- جايزه و عنوان بهترين فيلم خيلي كوتاه چهارمين جشنواره بين‌المللي فيلم مستقل هوستون آمريكا به فيلم كوتاه يك هيچ از ايران اثر فيلسماز توانمند كردستاني رسيد.

رييس حوزه هنري كردستان روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا گفت: فيلم كوتاه 'يك هيچ' به نويسندگي و كارگرداني سامان حسين پور و تصويربرداري زانيار لطفي توليد حوزه هنري استان كردستان، از بين ده ها نامزد اين جايزه توانست عنوان بهترين فيلم خيلي كوتاه با زمان يك دقيقه را به دست آورد.
امين مرادي افزود: اين فيلم تاكنون در افزون بر 70 جشنواره جهاني حضور داشته و در ده‌ها كشور اكران شده و جوايز متعددي را نصيب خود كرده است.
وي اظهار كرد: اين فيلم داستان پسركي را در آرايشگاه روايت مي كند كه روي صندلي آرايشگاه نشسته و توسط آرايشگر موهايش كوتاه مي شود، در اين ميان از تلويزيون آرايشگاه مسابقه فوتبال ايران و كره جنوبي پخش مي شود كه ايران با نتيجه يك هيچ پيروز مي شود. همين گل باعث مي شود پسرك كچل شود، اما در عين حال پسرك از برد ايران خوشحال است.
رييس حوزه هنري كردستان افزود: همچنين اين فيلم جايزه بهترين فيلم چهارمين جشنواره بين‌المللي فيلم كوتاه Trindie آمريكا را از آن خود كرد.
به گفته وي فيلم كوتاه يك هيچ قبل تر در حضورها و اكران هاي بين المللي خود جايزه بهترين كارگرداني و بهترين فيلم يك دقيقه اي را از جشنواره مستقل نيويورك و جشنواره سينماتيك نيويورك كسب كرده است.
سامان حسين پور، كارگردان 22 ساله كردستاني، از سابقه شش سال فعاليت هنري و سينمايي برخوردار است و كارگرداني دو فيلم كوتاه با عنوان هاي يك هيچ و برگ هاي پاييزي را در كارنامه خود دارد.
حسين پور دانشجوي كارشناسي گرافيك است و تاكنون در ده ها پروژه ساخت فيلم در عنوان هاي تدوينگر، تصويربردار، فيلم‌نامه نويس و دستيار كارگردان حضور داشته است.ك/3
7348/1904