۲۹ مرداد ۱۳۹۴، ۲۳:۴۸
کد خبر: 81727614
T T
۰ نفر

متبرك شدن 20 نقطه گیلان به پرچم مطهر بارگاه رضوی

۲۹ مرداد ۱۳۹۴، ۲۳:۴۸
کد خبر: 81727614
متبرك شدن 20 نقطه گیلان به پرچم مطهر بارگاه رضوی

آستارا - ایرنا - معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار آستارا از متبرك شدن 20 نقطه گیلان به پرچم مطهر بارگاه مقدس و نورانی امام رضا (ع) خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا محمد مهدی مظفری عصر پنجشنبه در جلسه ستاد هماهنگی استقبال از خادمان كاروان رضوی گفت : برنامه های كاروان خادمان امام رضا (ع) با عنوان زیر سایه خورشید به مناسبت دهه كرامت و ولادت باسعادت حضرت امام رضا (ع) در نقاط مختلف استان گیلان برگزار می شود كه شهرستان آستارا نیز به سبب موقعیت مرزی خود ازاولویت برخوردار است.
وی با اشاره به اینكه شهرستان آستارا در روز یكم شهریورماه میزبان این كاروان حامل پرچم آستان مقدس امام رضا (ع) است ، افزود : این كاروان از 29 مرداد تا سوم شهریورماه علاوه بر شهرستان رشت در 20 شهر ، بخش و روستای این استان حضور پیدا می كند.
وی شعار مشترك این آیین ها را در 20 نقطه گیلان هر گیلانی عاشق به همراه یك شاخه گل عنوان كرد و ادامه داد : پس از استقبال شهروندان آستارایی از این كاروان در ساعت 17 عصر همان روز در محل مسجد حضرت محمد رسول الله (ص) ، خادمان امام رضا (ع) در مزار شهدای آستارا حضور پیدا می كنند.
مظفری با بیان اینكه حضور این كاروان در آستارا حال و هوای رضوی به این شهرستان مرزی خواهد بخشید ، گفت : قرائت شعر در وصف مناقب و فضایل حضرت امام رضا (ع) و مولودی خوانی به مناسبت میلاد با سعادت این امام همام از دیگر بخش های این آیین معنوی در شهرستان آستارا خواهد بود.
در آستانه میلاد با بركت حضرت ثامن الحجج (ع) و همزمان با دهه كرامت كاروان زیرسایه خورشید متشكل از خادمان حرم امام رضا (ع)و بیرق روضه منور رضوی برنامه های فرهنگی خود را در شهرستان های مختلف كشور برگزار می كند.
جشن های مردمی زیرسایه خورشید با متبرك كردن استان ها به پرچم حرم مطهر رضوی هشت سال است كه در كشور آغاز شده است.
شهرستان 86 هزار نفری آستارا در 200 كیلومتری غرب مركز استان گیلان و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان واقع است.ك/2
7105/6070