۲۸ مرداد ۱۳۹۴، ۱۷:۳۳
کد خبر: 81726118
T T
۰ نفر
شوراي نگهبان 15 هزار ناظر امين در سراسر استان آذربايجان غربي دارد

اروميه ـ ايرنا ـ رييس هيات نظارت و بازرسي بر انتخابات آذربايجان غربي گفت: شوراي نگهبان 15 هزار ناظر امين در سراسر اين استان دارد كه در زمان قانوني به ايفاي وظيفه خود در خصوص انتخابات مي پردازند.

به گزارش خبرنگار ايرنا ، قنبر كريم نژاد روز چهارشنبه در ديدار با فرماندار شهرستان شوط كه در محل فرمانداري اين شهرستان انجام شد ، افزود: ناظران شوراي نگهبان هم‌اكنون فعال يا نيمه فعال بوده و در زمان فرايند قانوني مراحل برگزاري انتخابات مجلس شوراي اسلامي و مجلس خبرگان رهبري در اسفند امسال به كارگيري مي شوند.
وي با تاكيد بر اين كه شوراي نگهبان به دنبال انسجام و ارتقاي توان اجرائي و بي‌طرفي در جريان انتخابات است ، اضافه كرد: در اين باره آموزش‌هاي لازم با برگزاري همايش‌هاي بصيرتي و اجراي مسابقات انجام مي‌شود.
رييس هيات نظارت و بازرسي انتخابات استان آذربايجان غربي اظهار كرد: صيانت از قانون اساسي ، تصويب قانون و نظارت بر انتخابات از وظايف اين شورا است.
به گزارش ايرنا ، فرماندار شهرستان شوط نيز در اين ديدار با بيان اينكه حضور گسترده مردم در پاي صندوق هاي راي مهمترين اصل در زمينه برگزاري انتخابات است ، گفت: حضور مردم در انتخابات جزو مهمترين و ارزشمندترين سرمايه هاي نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران است كه بايد مورد توجه قرار گيرد.
جواد جبارزاده قانون را معيار و ملاك تمامي اقدامات برشمرد و بيان كرد: تلطيف فضاي عمومي ، امانتداري و اجراي دقيق قوانين و مقررات مربوطه بايد سرلوحه تمامي اقدامات در اين برگزاري انتخابات قرار گيرد تا جلوي هرگونه سوء‌ استفاده بدخواهان و دشمنان داخلي و خارجي گرفته شود.
جبارزاده با اشاره به نامگذاري سال جاري از سوي رهبر معظم انقلاب با عنوان دولت و ملت ، همدلي و همزباني تاكيد كرد: برگزاري انتخابات مي تواند يكي از مصاديق تحقق شعار سال باشد چرا كه با تكيه بر اين اصل و با همدلي بين مسوولان و مردم ، حضور پرشور مردم در پاي صندوق هاي راي رقم مي خورد.
به گزارش ايرنا ، دهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي و پنجمين دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبري به صورت همزمان در روز هفتم اسفندماه امسال برگزار مي شود.
استان آذربايجان غربي سه نماينده در مجلس خبرگان رهبري و 12 نماينده در خانه ملت دارد.ك3
7130/1905