۱۴ مرداد ۱۳۹۴، ۱۵:۳۷
کد خبر: 81709094
T T
۰ نفر
توافق ايران با گروه 1+5 نشاط اقتصادي كشور را به دنبال خواهد داشت

مهاباد ـ ايرنا ـ نماينده مردم بوكان در مجلس شوراي اسلامي گفت: توافق ايران با گروه 1+5 نشاط و شكوفايي اقتصادي را براي كشور به دنبال خواهد داشت.

محمدقسيم عثماني روز چهارشنبه در جلسه شوراي برنامه ريزي شهرستان بوكان كه در سالن اجتماعات فرمانداري و با حضور مسوولان استاني و شهرستاني برگزار شد ، افزود: توافق به دست آمده مي‌تواند مسير اقتصادي ايران را عوض كرده و يكي از وسوسه انگيزترين موارد احياي اقتصادي در دنيا را رقم بزند.
وي بيان كرد: برنامه جامع اقدام مشترك(برجام) به معني ورود دوباره يك اقتصاد بسيار مهم به نظام‌هاي مالي ، تجاري و اقتصادي بين‌المللي است كه نقش مهمي در پويايي و شكوفايي اقتصاد كشور خواهد داشت.
نماينده مردم بوكان در مجلس شوراي اسلامي اظهار كرد: هرچند كه توافق هسته اي به دست آمده موجب دلواپسي عده اي در داخل كشور شده ولي اين عده بدانند كه آنها بيشتر از توافق هسته اي ، بايد دلواپس شرايط اقتصادي كشور باشند.
عثماني در خصوص احياي دوباره سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور گفت: با احياي اين سازمان فضاي برنامه ريزي در كشور تغيير كرده و اين امر نويدبخش برنامه ريزي بهتر براي مديريت كشور در عرصه هاي مختلف است.
وي اضافه كرد: با احياي سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور كه با بي تدبيري دولت گذشته منحل شده بود ، اعداد و ارقام در كشور مسير واقعي خود را پيدا كرده و طرح ها در كشور به سوي عملياتي شدن گام برداشته است.
عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس شوراي اسلامي اضافه كرد: پروژه هايي كه تاكنون در سطح كشور فعال بوده و به همت پيمانكاران پابرجا مانده بود با گشايش مالي دولت به تدريج وارد فاز عمليات اجرايي سريع شده و اقدامات اجرايي آنها دوباره از سرگرفته مي شود.
فرماندار بوكان نيز در اين جلسه احياي سازمان مديريت و برنامه ريزي را يكي از دستاوردهاي مهم دولت يازدهم عنوان كرد و افزود: هدف از احياي اين سازمان مهم اين است كه برنامه ها ، طرحهاي عمراني و اقتصادي كشور از اين به بعد بر اساس اراده و سليقه شخصي تهيه و تنظيم نمي شود بلكه بر اساس ديدگاه هاي كارشناسان اقتصادي و صنعتي در راستاي انضباط اقتصادي و مالي تنظيم مي شود.
جمال خسروي در مورد اعتبارات سالجاري شهرستان بوكان گفت: امسال بيش از 230 ميليارد ريال اعتبار به اين شهرستان تخصيص پيدا كرده است كه اين مبلغ براي اجراي دو پروژه جديد ، 37 پروژه نيمه تمام و 57 پروژه مستمر هزينه خواهد شد.
وي با اشاره به توزيع اعتبارات مربوط به ماده 180 كه در سال گذشته در اختيار نمايندگان مردم در مجلس شوراي اسلامي بود ، اظهار كرد: امسال اين اعتبارات ماده 180 در اختيار فرمانداري ها قرار گرفته كه تلاش ما بر اين امر است كه در پروژه هاي اساسي و زيربنايي هزينه شود.
به گزارش ايرنا ، شهرستان بوكان با 225 هزار نفر جمعيت در جنوب استان آذربايجان غربي قرار دارد.ك2
7510/6185/1905/1662
۰ نفر