۱۱ مرداد ۱۳۹۴، ۱۹:۰۲
کد خبر: 81704957
T T
۰ نفر

شب هاي كرمان روشن مي شود

۱۱ مرداد ۱۳۹۴، ۱۹:۰۲
کد خبر: 81704957
شب هاي كرمان روشن مي شود

كرمان - ايرنا - شب هاي كرمان كه روزگار بسياري را در نيمه تاريكي به سر برده حالا قرار است روشن و اين روشنايي موجب افزايش امنيت و نشاط شهر شود.

به گزارش ايرنا اواخر سال گذشته بود كه استاندار كرمان برخي بازديدهاي خود در مركز استان را به شامگاه موكول و مديران و خبرنگاران را با خود همراه كرد تا ببينند روشنايي شهر به اندازه كافي نيست و همين موضوع علتي براي ايجاد برخي مشكلات است.

اسفند پارسال زماني كه بازديدهاي سطح شهر تمام شد استاندار نشستي را وقتي عقربه هاي ساعت از نيمه شب گذشته بود در دفترش برگزار كرد تا پروژه اي را براي سامان دادن به روشنايي شهر كليد بزند.

عليرضا رزم حسيني از شكايات مردم در مورد تاريكي معابر و خيابان ها گفت و از مديران مربوط خواست تا در اين مورد هرچه مي توانند تلاش كنند.

در همين رابطه نشستي برگزار و براي افزايش روشنايي شهر براي دستگاه هاي مختلف وظايفي تعريف شد كه اين اقدامات برخي انجام شده و برخي ديگر در حال انجام است.

عده اي معتقدند شب هنگام كه رفت و آمد كمتر است و كارهاي اصلي مردم به طور معمول در روز انجام مي شود ديگر نيازي به افزايش روشنايي شهر و مصرف برق بيشتر نيست.

اما در واقع بايد به اين موضوع توجه كرد كه افزايش روشنايي در شهر ضمن اينكه مي تواند به حضور مردم تا پايان شب در خيابان ها و معابر امنيت ببخشد مي تواند نشاط و شادابي را در اين ديار ايجاد كند.

از سوي ديگر استفاده از ابزارهاي جديد و مدرن به شيوه هاي مختلف براي روشنايي شهر به زيبا شدن شهر مي انجامد و همين موضوع افزايش مسافر، گردشگر و سرمايه گذار را در پي خواهد داشت.

همانطور كه در كلان شهرها يكي از موضوعاتي كه حضور افراد بويژه در مناطق تفريحي و گردشگري را به خود جلب مي كند نورپردازي و ايجاد روشنايي ها متفاوت و شاداب بخش است.

در واقع تامين امنيت، روشنايي شهر و كاهش دغدعه هاي مردم براي رفت و آمد در شب هنگام نه تنها هزينه نيست بلكه فايده هاي فراوان دارد و ضروري به نظر مي رسد.

اما منظور از اين افزايش روشنايي در شهر فقط روشنايي معابر و كوچه ها و خيابان نبود و قرار شد اين طرح در ابعاد گسترده تري دنبال شود.

فرماندار كرمان در اين باره گفت: طرح روشنايي شهر كرمان از ابتداي سال جاري آغاز شده و دستگاه ها و نهادهاي مختلفي تاكنون با استفاده از اعتبار و منابع داخلي خود، حمايت هاي شركت توزيع نيروي برق شمال استان و همچنين شهرداري كرمان اقداماتي را در اين رابطه انجام داده اند.

محمدعلي توحيدي در گفت و گو با ايرنا تصريح كرد: در مجموع 30 ميليارد ريال براي روشنايي سطح شهر شامل نورپردازي ادارات و ديوارهاي شهر نياز است كه 20 ميليارد ريال آن براي نورپردازي ادارات و آثار تاريخي شهر در نظر گرفته شده است.

وي گفت: البته اعتبارات مربوط به روشنايي معابر عمومي در اعتبارات شهرداري كرمان ديده شده است و به دنبال رديف بودجه براي اين موضوع در ساير دستگاه ها هستيم.

وي خاطرنشان كرد: كار نورپردازي و روشنايي شهر در حد مطلوب تا پايان سال جاري به طول خواهد انجاميد و دانشگاه هاي استان بويژه دانشگاه شهيد باهنر و علوم پزشكي كرمان طراحي هاي خوبي را براي اين بخش به ما ارايه داده اند كه كار را اصولي و علمي پيش ببريم.

فرماندار كرمان گفت: در حال حاضر چراغ هاي تزييني و نورپردازي ميدان گنجعليخان و ميدان ارگ كرمان و همچنين نماي ساختمان شركت شهرك هاي صنعتي در حال اجراست.

وي بيان كرد: طرح روشنايي نماي اداره كل گمرك استان نيز تهيه شده و به دنبال تامين اعتبار براي اجراي آن هستيم.

توحيدي گفت: روشنايي زيرگذر ابوذر و روگذر فرهنگيان و زيرگذرهايي كه در كمربندي كرمان قرار دارند و نورپردازي درختچه ها و باغچه هاي پارك مادر نيز انجام شده است.

وي افزود: طرح نورپردازي ساختمان اداره كل نوسازي مدارس و دادگستري كرمان آماده شده و نماي بيروني ساختمان سازمان صنعت، معدن و تجارت نيز در حال آماده شدن است.

فرماندار كرمان اظهار كرد: گنبد برج ساعت مسجد جامع كرمان روشن شده و طرح ادارات راه و شهرسازي و ديوار پياده روهاي مجتمع بهزيستي در بلوار اميركبير آماده شده و منتظر اعتبارات براي اجراي آن هستيم.

وي گفت: همچنين طرح نورپردازي اداراتي مانند جهاد كشاورزي، شركت غله، حمل و نقل و پايانه ها در حال تهيه است و با هتل هاي جهانگردي و هتل پارس و همچنين پايانه مسافربري آدينه براي داشتن طرحي براي روشنايي و نورپردازي اين اماكن صحبت شده است.



گزارش از سودابه سرلك



7443/3028