واگذاري اجراي تونل خط سوم قطارشهري مشهد به قرارگاه سازندگي خاتم الانبيا

مشهد - ايرنا - عمليات اجرايي تونل خط سوم قطارشهري مشهد با تصويب اعضاي شوراي شهر مشهد با بيش از 11 هزار ميليارد ريال هزينه به قرارگاه سازندگي خاتم الانبيا واگذار شد.

به گزارش ايرنا ، روز سه شنبه لايحه دوفوريتي شهرداري مشهد مبني بر واگذاري عمليات اجرايي تونل و12 ايستگاه از 24 ايستگاه خط سوم قطار شهري به قرارگاه سازندگي خاتم الانبيا در صحن علني شوراي شهر مطرح و به تصويب اعضا رسيد.

شهردار مشهد در خصوص ضرورت دو فوريت اين طرح گفت : پروژه خط سوم از پروژه هاي مهم در كشور و در تراز ملي حائز اهميت است.

سيد صولت مرتضوي با بيان اينكه با راه اندازي اين خط روزانه 200 هزار مسافر توسط آن جابجا خواهد شد ، افزود : اين خط از اهميت ويژه اي درزمينه رونق اقتصادي ، كاهش زمان سفر و مباحث زيست محيطي برخوردار است.

وي با تاكيد بر اينكه توجه به زيرساختها از ضروريات كلانشهر مشهد است ، گفت : عمليات حفاري تونل خط دوم قطارشهري مشهد رو به اتمام است و فعاليت دستگاه هاي حفاري و كارخانه سگمنت در حال اتمام است.

وي با اشاره به اخذ مجوز انتشار پنج هزار ميليارد ريال اوراق مشاركت از بانك مركزي در اواخر سال گذشته ، تصريح كرد : تاكنون يكهزار و 400 ميليارد ريال از اين اوراق به فروش رفته است.

شهردار مشهد ادامه داد : قرارگاه خاتم الانبياء نيز از مهمترين پيمانكاران در زمينه اجراي پروژه هاي قطارشهري است .

در ادامه اعضاي شواي شهر مشهد به اين لايحه راي مثبت دادند و عمليات اجرايي كل تونل خط سوم قطارشهري به متراژ 28.5 كيلومتر و 12 ايستگاه فاز اول اين خط با بيش از 11 هزار ميليارد ريال هزينه به قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء واگذار شد.

در مجموع چهار خط براي قطار شهري مشهد تعريف شده كه از اين ميان خط يكم به طول 19 كيلومتر از پايانه غدير نخريسي تا وكيل آباد اسفند ماه سال 1389 به بهره برداري رسيد كه هم اكنون روزانه بطور ميانگين 100 هزار نفر در اين مسير جا به جا مي شوند.

عمليات حفاري مسير 14 كيلومتري خط دوم قطار شهري مشهد نيز از منطقه رضاشهر به سوي منطقه طبرسي شمالي توسط دو دستگاه تي.بي.ام از تير ماه 1390 آغاز شده كه تاكنون بيش از 13 كيلومتر آن حفر شده است.

خط سوم قطارشهري مشهد نيز به طول 28.5 كيلومتر مسير شهرك ابوذر تا قاسم آباد را پوشش مي دهد و امروز با راي اعضاي شوراي شهر عمليات اجرايي تونل و نيمي از ايستگاه هاي اين خط به قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء واگذار شد.

مطالعات خط چهارم قطار شهري مشهد هم كه قرار است از خواجه ربيع آغاز و با عبور از ميدان شهدا با امتداد به سوي حرم مطهر رضوي از ضلع شمالي حرم عبور كرده و به قلعه ساختمان و جاده سرخس منتهي شود به پايان رسيده است./3

7505/1211

سرخط اخبار استان‌ها