آبرساني به روستاييان نيكشهر از افطار تا سحر

زاهدان- ايرنا- مدير آب و فاضلاب روستايي نيكشهر در جنوب سيستان و بلوچستان گفت: كار آبرساني سيار به روستاهاي اين شهرستان در طول ماه مبارك رمضان از افطار تا سحر در حال انجام است.

مهران دانش روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: آبرساني سيار به دو هزار و 224 خانوار در 54 روستاي شهرستان نيكشهر به وسيله شش دستگاه تانكر انجام مي شود.

وي افزود: كار آبرساني سيار به اين روستاها در طول ماه مبارك رمضان به دليل نياز بيشتر مردم به آب در هنگام شب انجام مي شود.

وي گفت: براي هر خانوار 120 ليتر آب در روز پيش بيني شده است ولي تانكرهاي آبرساني اين اداره هر اندازه كه روستاييان تانكر يا مخزن ذخيره آب داشته باشند آب موردنيازشان را تحويل مي دهند.

مدير آب و فاضلاب روستايي نيكشهر بيان كرد: كار آبرساني با تانكرهاي سيار تا آخرين نقاط روستايي هنزم زيردان با بيش از 90 كيلومتر فاصله در شب هاي ماه مبارك رمضان انجام مي شود و در واقع هر تانكر اعزامي براي رفت و برگشت 180 كيلومتر راه را براي آبرساني به مردم طي مي كند.

دانش افزود: تقويت ناوگان آبرساني سيار نيكشهر در سال جاري نيازمند بيش از پنج ميليارد ريال اعتبار است.

وي گفت: از مجموع 395 روستاي اين شهرستان 97 روستا داراي شبكه آب آشاميدني سالم هستند.

وي بالابودن سنگ كف، نبود آب زيرزميني مناسب و فقر سفرهاي آبي و خشك شدن چاههاي آب آشاميدني را از مهمترين مشكلات آبي در روستاها ذكر كرد و خواستار افزايش تانكرهاي آبرساني سيار از شش دستگاه به 10 دستگاه تانكر و اختصاص اعتبار ويژه براي انجام پروژه هاي آبرساني و مطالعه و اجراي مجتمع هاي آبرساني شد.

شهرستان نيكشهر با 134 هزار نفر جمعيت و گستره 12 هزار و 951 كيلومتر مربع از چهار بخش 'مركزي، لاشار، آهوران و بنت'، 11 دهستان، 395 روستا و آبادي داراي سكنه تشكيل شده است.

نيكشهر از شمال به شهرستان هاي ايرانشهر و دلگان، شرق به شهرستان قصرقند، از جنوب به شهرستان هاي كنارك و چابهار، غرب به شهرستان فنوج و استان هرمزگان محدود است و در 510 كيلومتري جنوب زاهدان مركز استان سيستان و بلوچستان قرار دارد.

3043 / 6081

سرخط اخبار استان‌ها