دستیابی فرنگی‌كاران جوان ایران به دو طلا، یك نقره و یك برنز

تهران – ایرنا - روز نخست رقابت‌های كشتی فرنگی قهرمانی جوانان آسیا در حالی به پایان رسید كه علی ارسلان و امیرحسین حسینی به مدال طلا دست یافتند و عرفان سعادتی فر و میثم دلخانی صاحب مدال نقره و برنز شدند.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی فدراسیون كشتی، مسابقات كشتی جوانان قهرمانی آسیا از امروز (پنج شنبه) با برگزاری مسابقات كشتی فرنگی در شهر نایپیداو كشور میانمار آغاز شد.

در رقابت های امروز كه 6 نماینده كشورمان به روی تشك رفتند علی ارسلان و امیرحسین حسینی در اوزان 66 و 120 كیلوگرم به مدال طلا دست یافتند و عرفان سعادتی فر و میثم دلخانی در اوزان 60 و 55 كیلوگرم به ترتیب به مدال نقره و برنز رسیدند.

نتایج كشتی گیران كشورمان در روز نخست به شرح زیر است:

در وزن 66 كیلوگرم علی ارسلان پس از استراحت در دور نخست در دور دوم و سوم به ترتیب كشتی گیرانی از كشورهای قزاقستان و ژاپن را ضربه فنی كرد و به دیدار فینال راه یافت. ارسلان در این دیدار با نتیجه 9 بر 2 از سد كشتی گیر ازبكستانی گذشت و صاحب مدال طلا شد.

در وزن 97 كیلوگرم امیرحسین حسینی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم حریف تاجیكستانی را ضربه فنی كرد. وی در دور سوم نیز با ضربه فنی از سد حریف قرقیزستانی گذشت. حسینی در دیدار فینال نیز با نتیجه 3 بر صفر حریف چینی را شكست داد و به مدال طلا دست یافت.

در وزن 60 كیلوگرم عرفان سعادتی فر پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه 4 بر 2 حریف قزاقستانی را شكست داد. وی در دور سوم نیز با نتیجه 5 بر 3 از سد كشتی گیر چینی گذشت و به دیدار فینال راه یافت. وی در این دیدار مقابل حریف هندی با نتیجه نزدیك 4 بر 3 شكست خورد و به مدال نقره رسید.

در وزن 55 كیلوگرم میثم دلخانی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه 8 بر صفر كشتی گیر تایلندی را مغلوب كرد اما در دور سوم با نتیجه 11 بر صفر مقابل حریفی از كشور قزاقستان شكست خورد و به دیدار رده بندی رفت. دلخانی در این دیدار با نتیجه 3 بر 2 حریفی از كشور چین را مغلوب كرد و به مدال برنز رسید.

در وزن 84 كیلوگرم مهدی فلاح در دور نخست با نتیجه 6 بر یك كشتی گیر چینی را شكست داد وی در دور دوم با نتیجه 9 بر یك مغلوب حریف قزاق شد و به دیدار رده بندی رفت. فلاح در این دیدار مقابل كشتی گیر كره جنوبی ضربه فنی شد و به عنوان پنجم بسنده كرد.

در وزن 74 كیلوگرم كیوان رضایی در دور نخست كشتی گیری از كشور ویتنام را با نتیجه 8 بر صفر مغلوب كرد اما در دور بعد با نتیجه 5 بر 7 مغلوب حریف كره جنوبی شد و با توجه به شكست این كشتی گیر در دور بعد، رضایی از دور رقابت ها كنار رفت.

بر اساس این گزارش، فردا (جمعه) و در دو وزن باقی مانده، علیرضا كارگر در وزن 50 كیلوگرم و پوریا عباسی در وزن 125 كیلوگرم برای تیم ملی كشتی فرنگی جوانان ایران به میدان می روند.

ورزشی(1)**9140**1599
۰ نفر

سرخط اخبار ورزش