۳۱ شهریور ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 8167269
T T
۰ نفر
رئیس جمهوری تاجیکستان: احترام به "رودکی" احترام به هویت ملی است ...............................................................
دوشنبه ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 31/06/86 خارجی.فرهنگی.تاجیکستان.رودکی.پیام رحمان "امامعلی رحمان" رییس جمهوری تاجیکستان به مناسبت گرامی داشت "روز رودکی" گفت: تاجیک ها با تجلیل و احترام به مقام رودکی، برای بازگشت به اصالت ها و احترام به هویت ملی خود تلاش می کنند.
رییس جمهوری تاجیکستان روز شنبه در یک پیام تلویوزیونی روز رودکی را بهانه ای برای خود آگاهی، شناخت و ارج گذاشتن به تاریخ و سنت های ملی تاجیکستان توصیف کرد.
رحمان در پیام خود، از رودکی به عنوان "چهره توانای فرهنک و ادب فارسی" یاد کرده و اظهار داشت : زبان فارسی تاجیکی ریشه در اشعار رودکی دارد و این شاعر هموطن، برای تاجیک ها عزیز بوده و دوست داشتنی است.
رییس جمهور تاجیکستان، روز رودکی را با روز سعدی و حافظ که در تقویم فرهنگی ایران و نیز با روزهای "نوایی"، "اقبال" و "تکور" که به ترتیب در ازبکستان، پاکستان و هند تجلیل می شوند، مشابه خواند.
براساس حکم امامعلی رحمان، از پنج سال پیش تاکنون روز 22 سپتامبر به عنوان روز تجلیل از رودکی در تاجیکستان نامگذاری شده و هر ساله در این روز آیین تجلیل از پدر شعر فارسی "آدم الشعرا ابوعبدالله رودکی" دراین کشور گرامی داشته می شود.
ادیبان و فرهنک دوستان تاجیکستان روز شنبه با برگزاری محافل ادبی و هنری در مناطق مختلف این کشور، روز رودکی را گرامی داشتند.
همایش تجلیل از رودکی همچنین روز گذشته با شرکت اندیشمندان و پژوهشگران ایرانی، تاجیک وافغان درشهر دوشنبه پایتخت تاجیکستان برگزار شده بود.
قراراست ، سازمان علمی ، فرهنگی و آموزشی ملل متحد "یونسکو" با همکاری تاجیکستان پاییز سال آینده یک هزار و صد و پنجاهمین زادروز رودکی را در این کشور به ویژه در زادگاه و در آرامگاه او در شهر "پنجکنت" در شمال تاجیکستان برگزار کند.
آرامگاه رودکی در ناحیه "پنجکنت" ولایت استان "سغد" در شمال تاجیکستان و منطقه ای در نزدیکی "سمرقند" است.
آساق/2151/1789/1513 شماره 094 ساعت 13:17 تمام
۰ نفر

سرخط اخبار جهان