۸ تیر ۱۳۹۴، ۱۸:۳۶
کد خبر: 81664608
T T
۰ نفر
جمع آوري 16 هزار لامپ پرمصرف و لوازم برقي قاچاق در اصفهان

اصفهان- ايرنا- مدير بازرسي و نظارت اصناف استان اصفهان از كشف و جمع آوري 16 هزار عدد لامپ پرمصرف اشكي و لوازم برقي و نمايشگرهاي قاچاق در اصفهان خبر داد.

جواد محمدي فشاركي عصر دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا گفت: اين محموله قاچاق و تقلبي به ارزش 550 ميليون ريال در بازرسي از يك انبار كشف و به منظور سير مراحل قانوني تحويل پليس آگاهي اصفهان شد.
وي با اشاره به اينكه اين محموله تقلبي چيني در جعبه هايي بدون نام شركت، بسته بندي شده بود، افزود: اين لامپ ها علاوه بر پرمصرف بودن داراي مشكلات زيست محيطي نيز است.
وي اظهار كرد: درون اين لامپ ها پودرهاي مضري وجود دارد كه پس از شكسته شدن لامپ موجب آلودگي هوا و در صورت مدفون شدن در زير خاك موجب آلودگي خاك و آب هاي زيرزميني مي شود.
مدير بازرسي و نظارت اصناف استان اصفهان با تاكيد بر اينكه بيش از 50 درصد كالاهاي خارجي موجود در سطح عرضه، قاچاق است، تصريح كرد: توزيع كالاي قاچاق در بازارهاي داخلي به توليد ملي ضربه زده و كالاهاي بي كيفيت را وارد چرخه مصرف مي كند.
وي تاكيد كرد: نيروي انتظامي، تعزيرات، بازرسان اداره صنعت، معدن و تجارت و بازرسان نظارت اصناف بايد با همكاري يكديگر از توزيع كالاي قاچاق در بازار جلوگيري كنند.
وي گفت: علاوه بر غير قانوني بودن عرضه كالاي قاچاق، در مواد غذايي و آرايشي بهداشتي قاچاق اصول بهداشتي رعايت نشده و يا فاسد شده اند كه مي تواند مشكلات جدي را براي مصرف كنندگان به همراه داشته باشد.
مدير بازرسي و نظارت اصناف استان اصفهان درباره تيم هاي بازرسي اين مديريت اظهار كرد: تيم هاي بازرسي در سطح عرضه و در قالب بازرسي هاي معمولي و مناسبتي با هرگونه كالاي قاچاق برخورد مي كنند.
محمدي فشاركي گفت: بازرسي ها در ماه مبارك رمضان از دو شيفت به سه شيفت افزايش يافته است و پس از افطار و روزهاي تعطيل نيز بازرسان به بازرسي اصناف مي پردازند.
وي با اشاره به اينكه 200 بازرس آشكار و 60 بازرس نامحسوس با اين مديريت همكاري دارند، اضافه كرد: در شش ماه گذشته بازرسي ها 700 درصد افزايش يافته است.
مدير بازرسي و نظارت اصناف استان اصفهان همچنين از مردم خواست اين مديريت را در بازرسي و كشف كالاهاي قاچاق ياري كنند و تخلفات صنفي را با شماره تلفن هاي 32352012 و 32352013 گزارش دهند.
ت/ 7135/ 6508

سرخط اخبار استان‌ها