۳ تیر ۱۳۹۴، ۲۰:۱۹
کد خبر: 81658907
T T
۰ نفر

مرور تحولات امروز عراق

۳ تیر ۱۳۹۴، ۲۰:۱۹
کد خبر: 81658907
مرور تحولات امروز عراق

تهران- ایرنا- آزادسازی شهر بیجی به طور كامل از دست تروریست ها و هلاكت پنج تروریست انتحاری داعش در موصل و نیز كشته و زخمی شدن شماری از شهروندان عراقی در حملات تروریستی،‌ از جمله تحولات روز چهارشنبه عراق به شمار می رود.

به گزارش پایگاه خبری المسله،‌ یك افسر پلیس عراق روز چهارشنبه اعلام كرد كه نیروهای عراقی با حمایت الحشد الشعبی،‌ موفق شدند شهر بیجی را به طور كامل از سیطره داعش خارج كنند.

به گفته این افسر پلیس كه اشاره به نامش نشده است،‌ شهر بیجی پس از درگیری های خشونت آمیز و بمباران های پی در پی موشكی و توپخانه ای نیروهای عراقی علیه مواضع داعش كه سه روز به طول انجامید، در نهایت به كنترل نیروهای عراقی در آمد.

این مقام عراقی افزود كه در حال حاضر درگیری ها در بخش شمالی پالایشگاه بیجی متمركز است كه تروریست های تكفیری چندین ماه است بخش هایی از آن را به كنترل خود در آوردند.

شهر بیجی در 200 كیلومتری شمال بغداد و در نزدیكی یكی از بزرگترین تاسیسات نفتی عراق واقع است كه از این لحاظ برای دولت عراق و هم برای تروریست های داعش از اهمیت خاصی برخوردار است.

**هلاكت پنج انتحاری داعش در موصل

به گزارش پایگاه خبری سومریه نیوز،‌ سعید مموزینی، مسوول رسانه ای حزب دموكراتیك كردستان عراق در موصل اعلام كرد كه نیروهای كرد پیشمرگ حمله چند تروریست انتحاری داعش به یكی از مواضع نیروهای پیشمرگ در منطقه النوران،‌ واقع در شرق موصل را دفع كردند.

به گفته این مقام عراقی،‌ نیروهای پیشمرگ موفق شدند پنج تروریست انتحاری رابه هلاكت برسانند.

** انفجار در شرق و جنوب بغداد شماری كشته و زخمی بر جا گذاشت

به گزارش سومریه نیوز،‌ یك مقام پلیس در بغداد اعلام كرد كه یك بسته انفجاری كناره جاده ای در منطقه شارع فلسطین واقع در شرق بغداد،‌ منفجر شد كه در پی آن 4 شهروند عراقی مجروح شدند.

به گفته این پلیس عراقی كه نامش فاش نشده است،‌ نیروهای امنیتی به سرعت در محل حادثه حاضر شدند و مصدومان را به بیمارستان منتقل كردند.

از سوی دیگر‌،‌ یك بسته انفجاری كناره جاده ای نیز در مسیر گشت نیروهای الحشد الشعبی،‌ در منطقه الشاخه 4،‌ در شهرستان اللطیفیه در جنوب بغداد منفجر شد كه در پی آن یك تن كشته و 4 تن دیگر زخمی شدند.

** حمله تروریستی به نیروهای الحشد الشعبی خنثی شد

به گزارش پایگاه خبری المسله،‌ یك مقام امنیتی در استان الانبار عراق اعلام كرد كه شماری از نیروهای یگان مهندسی عراق موفق شدند یك دستگاه خودروی بمب گذاری شده نزدیك ناظم التقسیم (2 كیلومتری شرق الكرمه) را منهدم كنند.

به گفته این مقام امنیتی، تروریست ها قصد داشتند با استفاده از این خودوری بمب گذاری شده محل تجمع نیروهای مردمی (الحشد الشعبی) در شرق شهرستان الكرمه را هدف قرار دهند.

بر اساس این گزارش انهدام این خودرو بدون اینكه تلفات جانی و مادی داشته باشد،‌انجام شد.

**داعش برای زنان در موصل، زندان راه اندازی كرد

به گزارش پایگاه خبری المسله،‌ غیاث السورجی،‌ یكی از مقام های مسوول در اتحاد ملی كردستان عراق با بیان اینكه تعداد زنان زندانی شده در موصل رو به افزایش است،‌ گفت: تروریست های داعش یك زندان ویژه زنان در شهر موصل راه اندازی كردند.

السورجی افزود:‌ زنان مسلح خارجی عضو داعش به عنوان نگهبانان این زندان تعیین می شوند و تیپ الخنساء وابسته به داعش،‌ یكی از تیپ های نظامی زنانه این گروه تروریستی مسوول عملیات تحقیق، ‌تفتیش و بازداشت زنان در مناطق تحت سیطره داعش است

**60 تروریست داعش در استان الانبار عراق كشته شدند

60 عضو گروه تروریستی داعش در حمله های جداگانه ارتش عراق به مواضع آنها در سه منطقه تحت كنترل تروریست ها كشته شدند.

به گزارش المصدر نیوز، وزارت دفاع عراق روز چهارشنبه در بیانیه ای با اعلام این خبر افزود: نیروهای عملیات استان الانبار با پشتیبانی نیروی هوایی عراق در حمله به سه منطقه البوعلوان، البوشجل و حصیبة شرقی در این كشور، 60 تروریست داعشی را به هلاكت رساندند.

**داعش مسئولیت كشته شدن 14 نفر از سران قبایل عراق را بر عهده گرفت

گروه تروریستی داعش روز چهارشنبه مسئولیت انفجار یك خودروی بمب گذاری شده در گردهمایی رهبران قبیله ای عراق و كشته شدن 14 نفر از سران این قبایل را بر عهده گرفت.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بعقوبه، یك مقام پلیس عراق با اعلام این خبر گفت كه انفجار شامگاه سه شنبه در منطقه بلدروز استان دیاله در شمال بغداد، 14 كشته و دستكم 24 زخمی برجا گذاشت.

مقام پلیس یاد شده گفت كه بمب گذار، گردهمایی شخصیت های قبیله الندا را هدف قرار داده بود.

خاورم**9329** 3404
۰ نفر