۳ تیر ۱۳۹۴، ۱۲:۳۱
کد خبر: 81658215
T T
۰ نفر
توسعه ترانزیت حمل ونقل ریلی بین ایران و ازبكستان مورد بررسی قرارگرفت

تهران - ایرنا - رییس كمیته ترانزیت راه آهن در حاشیه اجلاس كمیسیون مشترك ایران و ازبكستان، در دیدار با وزیر اقتصاد سرمایه گذاری خارجی ازبكستان از آمادگی راه آهن جمهوری اسلامی ایران برای توسعه حمل و نقل ریلی بین دو كشور به خصوص در زمینه ترانزیت خبرداد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، محمد غراوی با اشاره به دیدار خود با غنی اوف وزیر اقتصاد و سرمایه گذاری خارجی ازبكستان، گفت: در این جلسه در مورد راهكارهای استفاده بهینه از ظرفیت های ریلی مسیر ایران جهت انتقال بارهای ازبكستان از جمله ترانزیت پنبه و كود شیمیایی تبادل نظر شد.

وی افزود: در این مذاكرات جهت توسعه و افزایش حمل و نقل ترانزیت پنبه به میزان 400 هزار تن و انواع كود به میزان 300 هزا ر تن در سال جاری توافق و طرفین در مورد افزایش ترانزیت كود تا سقف یك میلیون تن در سالهای پیش رو تاكید كردند.

عضو هیات مدیره راه آهن و رئیس كمیته ترانزیت، افزود: در نتیجه این مذاكرات اقدامات عملی از سوی راه‌آهن ازبكستان درحال انجام است به گونه ای كه در روزهای اخیر شاهد افزایش حمل كود در حجم بالایی به ایران هستیم و از ابتدای سال جاری تاكنون در حدود 60 هزار تن كود به بندرعباس ترانزیت شده است.

اقتصام(1)1108**1558
۰ نفر