۳ تیر ۱۳۹۴، ۱۱:۱۲
کد خبر: 81658052
T T
۰ نفر
سه ورزشكار آذربايجان غربي در راه يونيورسياد جهاني كره جنوبي

اروميه - ايرنا - رييس هيات ورزشي دانشجويان آذربايجان غربي گفت: سه ورزشكار استان در دو رشته ورزشي با حضور در تركيب نهايي تيم هاي ملي دانشجويي جواز حضور در بيست و هشتمين دوره مسابقات يونيورسياد 2015 دانشجويان كره جنوبي را كسب كردند.

به گزارش ايرنا از پايگاه خبري ورزش و جوانان آذربايجان غربي، رحيم شريف اظهار كرد: با اعلام فهرست نهايي ورزشكاران دانشجوي اعزامي به يونيور سياد كره جنوبي، فرهاد و فرزاد كربلايي قلي زاده در رشته رويينگ و مهسا اروجي در رشته تيراندازي با تپانچه عازم اين مسابقات معتبر جهاني مي شوند.

وي با اشاره به اينكه اين مسابقات پس از بازي هاي المپيك از بالاترين حجم شركت كنندگان برخوردار است، گفت: 167 كشور عضو يونيورسياد هستند و حضور اين تعداد از كشورها باعث شده كه اين رقابت ها از سطح بسيار بالايي برخوردار باشد.

شريف افزود: اين رقابت ها در 14 رشته به صورت اجباري و در هشت رشته به صورت اختياري برگزار مي شود و كاروان ورزشي ايران در رشته هاي فوتبال، واليبال، قايقراني، تيراندازي، تيراندازي با كمان، تكواندو، دووميداني و ژيمناستيك شركت مي كند.

وي گفت: پيش از اعلام اسامي نهايي كاروان اعزامي كشورمان به كره جنوبي هشت ورزشكار با نامهاي علي رشيدي، سجاد سيفي نيا و ميلاد فتاحي در واليبال، فرهاد و فرزاد كربلايي قلي زاده در رشته رويينگ، سولماز نقي لو و مهسا اروجي در تيراندازي و سكينه نوري در شمشيربازي در اردوهاي تيم هاي ملي حضور داشتند كه در نهايت سه سهميه به آذربايجان غربي رسيد.

يونيورسياد تابستاني دانشجويان جهان از 12 تا 23 تير ماه امسال با رقابت بيش از دو هزار دانشجوي ورزشكار از سراسر جهان در شهر گوانگجو كره جنوبي برگزار مي شود.

7126/2093