۲ تیر ۱۳۹۴، ۱۴:۳۸
کد خبر: 81657141
T T
۰ نفر
10روز پاك، سهم هواي تهران در سه ماه نخست سال 94/ خروج 66 هزار خودرو فرسوده از تهران

تهران - ايرنا - مديركل حفاظت محيط زيست استان تهران گفت: در سه ماه نخست سال 94 هواي تهران 10 روز پاك، 62 روز سالم و 21 روز ناسالم بود.

محمدهادي حيدرزاده در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اين در حالي است كه در سال گذشته هواي تهران، هفت روز پاك، هفت روز ناسالم و 70 روز سالم را تجربه كرد.

وي گفت: در جلسه امروز (سه شنبه) كارگروه كاهش آلودگي هواي استان تهران پيگيري بخشي از تكاليف دستگاه هاي مرتبط با آلودگي هوا انجام شد.



* خروج 66 هزار خودرو فرسوده طي سال گذشته از تهران

مديركل حفاظت محيط زيست استان تهران با اشاره به آمار ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت كشور گفت: در سال 93 بيش از 66 هزار خودرو فرسوده در استان تهران از رده خارج و اسقاط شدند كه جهش خوبي را نسبت به سال هاي گذشته نشان مي دهد.

وي با بيان اينكه براساس گزارش پليس راهور تهران بزرگ برخورد با خودروهاي دودزا و فاقد برگه معاينه فني در سال 93 نسبت به سال قبل از آن بيش از 68 درصد افزايش داشته، گفت: در سال 93 در حدود 772 هزار برخورد با رانندگان اين خودروها صورت گرفته و همچنين 14 هزار و 592 خودرو نيز توسط پليس راهور تهران بزرگ توقيف شده است.

مديركل حفاظت محيط زيست استان تهران از لزوم تعويض كنيستر تاكسي هاي پايتخت خبر داد و گفت: قرار شد با همكاري اداره كل محيط زيست استان و شهرداري تهران و شركت اروندپلاستيك به عنوان توليدكننده كنيستر نسبت به ارزيابي و تامين كنيستر تاكسي هاي شهر تهران اقدام شود.

دبير كارگروه كاهش آلودگي هواي تهران همچنين از تصميم براي برخورد با كوره هاي زغال سازي و زباله سوزها موجود در شهرستان هاي استان توسط فرمانداري ها و جهاد كشاورزي خبر داد و گفت: از اين به بعد نشست كارگروه كاهش آلودگي هواي استان تهران هر دوهفته يكبار برگزار خواهد شد.

وي افزود: در نشست هفته آينده، سازمان صنعت، معدن و تجارت و شركت ملي پخش فرآورده هاي نفتي استان تهران گزارشي از آخرين اقدامات خود در ارتباط با سوخت، توليد خودرو، برخورد با صنايع آلاينده و طرح كهاب ارايه مي دهند.

كهاب طرحي براي صرفه‌جويي اقتصادي در مصرف سوخت است كه با اهداف زيست‌محيطي پايه‌گذاري شده و مخفف كاهش، هدايت، انتقال و بازيافت بخار بنزين است.

هدف اصلي اين طرح كاهش از دست رفتن بخار بنزين در مراحل مختلف سوختگيري است و هم‌اكنون توسط شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي ايران در حال اجراست.

تهرام**2079// 1625
۰ نفر