۱ تیر ۱۳۹۴، ۱۴:۱۸
کد خبر: 81655798
T T
۰ نفر
معاون شهردار تهران: عملیات ساخت اتوبان شوشتری در محدوده پارك سرخه حصار آغاز نشده است

تهران - ایرنا - معاون حمل و نقل و ترافیك شهرداری تهران با تكذیب برخی اخبار منتشره مبنی بر تخریب بخش هایی از پارك سرخه حصار برای ساخت بزرگراه گفت: هیچگونه كار اجرایی به منظور احداث اتوبان شوشتری در محدوده این پارك جنگلی انجام نشده است.

سید جعفر تشكری هاشمی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینكه همیشه پیش داوری بدون بررسی دقیق باعث اظهار نظر غلط می شود خاطر نشان كرد: هنوز هیچگونه كار اجرایی برای ساخت بزرگراه در مجموعه سرخه حصار و بخش جنگلی آن شروع نشده كه منجر به تخریب جنگل و یا قطع درختان در این منطقه شود.

وی در خصوص شایعاتی مبنی بر فرار حیات وحش بر اثر انفجار ساخت تونل در این منطقه نیز تصریح كرد: وقتی هنوز اقدامی برای ساخت اتوبان در این محدوده جنگلی آغاز نشده ، پس انتشار این قبیل اخبار نیز شایعه و كاملا بی اساس است.

معاون حمل و نقل و ترافیك شهرداری تهران افزود: انفجار تنها برای احداث جاده انجام می شود و تاكنون هیچ انفجاری برای احداث جاده در شهر تهران روی نداده و مصداقی نیز برای آن وجود ندارد.

تشكری هاشمی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص لزوم حفظ و احیای فضای سبز شهری، اظهار كرد: در این راستا یكی از سیاست ها و برنامه های محوری شهرداری تهران برای اجرای طرح ها و پروژه های عمران شهری، تاكید بر حفظ محیط زیست و جلوگیری از تخریب فضای سبز شهری است.

وی در خصوص اجرای پروژه اتوبان شهید شوشتری در منطقه شرق تهران نیز گفت: اگر قرار باشد این پروژه در سطح این منطقه جنگلی اجرایی شود به طور قطع ملاحظات زیست محیطی مربوطه به صورت دقیق و كارشناسی مورد توجه قرار خواهد گرفت.

بزرگراه 16 كیلومتری شهید شوشتری تركیبی از تونل، گالری (تونل پیش ساخته)، پل و بزرگراه است كه 2.5 كیلومتر به صورت تونل و هشت كیلومتر نیز به صورت گالری ساخته می‌شود، چند پادگان و مراكز نظامی، صنعتی، مسكونی و همچنین جنگل سرخه حصار از جمله معارضان ملكی این پروژه هستند.

بزرگراه شهید سردار شوشتری با هدف تسهیل تردد و بهبود وضعیت حمل و نقل شرق تهران در محدوده مناطق 13، 14 و 15 شهرداری احداث می شود.

تهرام/7561/ 1625/1772
۰ نفر