۲۱ خرداد ۱۳۹۴، ۱۵:۱۱
کد خبر: 81642484
T T
۰ نفر
بیش از 100 هزار مترمربع پروژه دانشگاهی توسط خیرین در حال ساخت است

مشهد - ایرنا - معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از ساخت بیش از 100 هزار متر مربع فضای خوابگاهی ، آموزشی و پژوهشی در حوزه آموزش عالی در كشور توسط خیرین خبر داد.

محمد حسین امید روز پنجشنبه در نخستین گردهمایی ملی خیرین آموزش عالی در مشهد افزود: این وسعت در قالب 34 پروژه مختلف در دست اجرا است كه از این مقدار 11 پروژه با متراژ 36 هزار متر مربع فضاهای خوابگاهی می باشد.

وی با بیان اینكه كمبود فضاهای خوابگاهی از جمله مشكلات موجود در این حوزه است اظهار كرد: طی سال های گذشته خیرین علاوه بر پروژه های مزبور بیش از 200 هزار متر مربع در قالب دانشكده، خوابگاه، آزمایشگاه و مانند آن احداث نموده اند.

قائم مقام ستاد خیرین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افزود: از جمله بندهای اصلی سیاست های علم و فناوری استفاده از ظرفیت عظیم مردم ، خیرین و واقفان در تمام عرصه های علمی و پژوهشی است.

وی با بیان اینكه سیاست های كلی این حوزه در شورای عالی انقلاب فرهنگی در دست تدوین است ادامه داد: خیرین در تمام عرصه هایی كه آموزش عالی با نیاز و كمبود در آن مواجه است ورود یافته و در این زمینه كمك می كنند.

وی افزود: زمینه های مزبور شامل تكمیل زیرساخت ها، حمایت از دانشجویان مستعد و فناوران و نوآوران، ساخت دانشكده ها و خوابگاه ها و امثال آن می باشد.

امید گفت: ضمن استفاده از توان مالی و ظرفیت های اقتصادی خیرین در این حوزه از مشاوره ها، پیشنهادات و راهكارهای آنان نیز استفاده می شود.

وی ادامه داد: به منظور ترویج و تشویق فعالیت در این حوزه پیشنهاد نامگذاری هفته ای با عنوان 'وقف در آموزش عالی' به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شده و برای حمایت و توسعه فعالیت بنیادهای خیرین در این حوزه، بنیاد مركزی حامیان علم و فناوری راه اندازی می شود.

در این مراسم از نخستین تمبر گردهمایی ملی خیرین و واقفین آموزش عالی كشور رونمایی شد و به خیرین و اعضای بنیادهای خیرین دانشگاه ها و پارك های علم و فناوری لوح سپاس و تندیس اهد شد.

این همایش یك روزه با حضور وزیر علوم و اعضای هیات مدیره بنیادهای خیرین دانشگاه ها و اعضای هیات موسس بنیاد حامیان علم و فناوری در مشهد برپا شد.

1906 / 6053