۲۱ خرداد ۱۳۹۴، ۱۳:۳۹
کد خبر: 81642328
T T
۰ نفر
مسابقات كشتی قهرمانی نوجوانان آسیا / چهار نفر فینالیست شدند

دهلی نو - ایرنا - در نخستین روز مسابقات كشتی قهرمانی نوجوانان آسیا تیم كشورمان با پیروزی های پی در پی در نوبت صبح مسابقات، گام نخست را با قدرت برداشت.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، در نوبت صبح این مسابقات كه امروز( پنجشنبه ) در سالن كشتی ورزشگاه ایندیرا گاندی دهلی نو برگزار شد، تیم كشتی فرنگی نوجوانان كشورمان در سه وزن به روی تشك رفت و در دورهای اول و دوم همه حریفان را شكست داد و تنها یك باخت داشت.

محمد جواد رضایی در وزن ٤٦ كیلوگرم فرنگی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم حریف ازبكستانی خود را در دو وقت با نتایج شش بر صفر و سه بر صفر با اقتدار شكست داد و به نیمه نهایی راه یافت.

رضایی در نیمه نهایی نیز قزاقستان را در دو وقت با نتایج شش بر صفر و سه بر یك شكست داد و به فینال راه یافت.

پویا دادمرز فرنگی كار ٤٢ كیلوگرم در دور نخست استراحت داشت و در دور دوم حریف تایلندی خود را ٩ بر صفر شكست داد و به نیمه نهایی راه یافت.

در نیمه نهایی دادمرز با نتیجه هفت بر صفر حریف ازبكستانی را شكست داد و به فینال راه یافت و بعدازظهر در فینال با هند مصاف خواهد داشت.

محمدرضا مختاری فرنگی كار ٥٠ كیلوگرم در حالی كه تنها یك امتیاز از حریف قدرتمند قزاقستانی عقب بود هنگام اجرای فن در سرپا با بدل حریف مواجه شد و با ضربه فنی نتیجه را واگذار كرد.

مختاری با این شكست با توجه به شكست كشتی گیر قزاقستانی از دور رقابت ها حذف شد اما در كشتی آزاد هر دو نماینده ایران در صبح روز نخست، حریفان خود را شكست دادند .

نوید حسن زاده آزادكار ١٠٠ كیلوگرم كشورمان در دور نخست حریف ژاپنی را به راحتی با نتیجه ١٠ بر صفر شكست داد.

در دور دوم حسن زاده به مصاف حریف ازبكستانی رفت و در دو وقت چهار دقیقه ای با نتایج پنج بر یك و ١١ بر یك حریف خود را شكست داد و به فینال راه یافت . وی در فینال به مصاف كشتی گیر هندی می رود.

ابوالفضل هاشمی آزاد كار ٨٥ كیلوگرم كشورمان پس از استراحت در دور نخست در دور دوم كشتی گیر سریلانكا را ١٠ بر صفر شكست داد و در نیمه نهایی نیز ١١ بر صفر قزاقستان را شكست داد و به فینال راه یافت . وی بعداز ظهر امروز در فینال به مصاف هند می رود.

امسال تیم هایی همچون ازبكستان، قرقیزستان و قزاقستان در مسابقات كشتی قهرمانی نوجوانان آسیا حضور دارند اما با توجه به آمادگی بالای اعضای تیم كشورمان مربیان معتقدند می توانیم قهرمانی سال گذشته را تكرار كنیم.

آنچه از وضعیت تیم های شركت كننده برمی آید نشان می دهد همه كشورها در تلاش برای كسب مقام های برتر مسابقات هستند و این نشان می دهد كشتی آسیا در حال بازگشت به دوران طلایی خود است .

تیم های ملی كشتی آزاد و فرنگی نوجوان ایران به منظور حضور در رقابت های قهرمانی سال 2015 آسیا از روز دوشنبه وارد دهلی نو پایتخت هند شده اند.

رقابت های كشتی آزاد و فرنگی قهرمانی نوجوانان آسیا 21 تا 24 خرداد ماه در شهر دهلی نو كشور هند برگزار می شود.

در كشتی فرنگی، پوریا دادمرز، محمد جواد رضایی، محمد رضا مختاری، پویا ناصر پور، امین كاویانی نژاد، محمد رضا رستمی، شایان عفیفی، محسن مرادی، سعید یوسفی و امین میرزاده به ترتیب در وزن های 42، 46، 50، 54، 58، 63 ، 69 ، 76 ، 85 و 100 كیلوگرم در رقابت های قهرمانی آسیا به مصاف حریفان می روند.

علی اشكانی به عنوان سرمربی و بهرام حسین زاده، مهدی محمدی، محمد نیكونهاد حسین، مرتضی پاپی نیا و علیرضا چمیانی مربیان تیم در كنار ملی پوشان نوجوان خواهند بود.

تیم كشتی آزاد نوجوانان در 10 وزن و با تركیب مهدی عشقی 42 كیلوگرم ، امیر پرسته 46 كیلوگرم ، رضا علی جان زاده 50 كیلوگرم ، حامد رحیمی 54 كیلوگرم ، امیر حسین كاووسی 58 كیلوگرم ، آرمین بابایی 63 كیلوگرم ، مجتبی اصغری 69 كیلوگرم ، حامد منافیان 69 كیلوگرم ، ابوالفضل هاشمی 85 كیلوگرم و نعیم حسن زاده در وزن 100 كیلوگرم در این رقابت ها حضور خواهد یافت.

سید مراد محمدی به عنوان سرمربی و تورج ظفری، نادر رحمتی، مصطفی علیزاده، امیرعباس مرادی به عنوان مربیان این تیم را همراهی می كنند.

این دوره از مسابقات با حضور ١٧ تیم از كشورهای هند، ایران، ازبكستان، قزاقستان، قرقیزستان، سریلانكا، ژاپن، چین، چین تایپه، كره جنوبی، كره شمالی، سوریه، عراق، امارات، تایلند، مغولستان و پاكستان از 9 صبح امروز ( پنجشنبه )به وقت تهران (10 صبح به وقت محلی) در سالن كشتی ورزشگاه ایندیرا گاندی دهلی نو آغاز شده است.

آساق*268*1600**1581

سرخط اخبار جهان