۱۳ شهریور ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 8163730
T T
۰ نفر
وزیرخارجه هائیتی: برای موثر بودن در نظام بین الملل باید متحد شویم ................................................................
تهران، خبرگزاری جمهوری اسلامی 13/06/86 داخلی.سیاسی.اجلاس.عدم تعهد.هائیتی.
"جین رنالد سلریزم" وزیر خارجه هائیتی با تاکید بر اینکه برای موثر بودن در نظام بین المللی باید یکی شویم، از اعضای جنبش غیر متعهدها خواست که برای ایفای نقش موثر در نظام بین الملل، هم صدا و متحد شوند.
به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا "رنالد سلریزم" که روز سه شنبه در دومین روز از اجلاس حقوق بشر و تنوع فرهنگی وزرای جنبش عدم تعهد سخن می گفت، با اشاره به اینکه امروز جهانی سازی درحال شکل گیری است، گفت: نگرانی هایی درباره رعایت حاکمیت دولت ها، ملت ها و قانون وجود دارد.
وزیر خارجه هائیتی ادامه داد: بعد از فروپاشی شوروی سابق کشورهایی هستند که تمام تلاش خود را برای تحمیل نظرات خود بر دیگران بکار گرفته اند و کشورهای جنوب باید برای مقابله بااین اقدامات همکاری های خود را افزایش دهند.
"سلریزم" تاکید کرد: اگر در زمان جنک سرد کشورهای جنوب همکاری های خود را تقویت می کردند، شاید امروز شرایطی که برای این کشورها بوجود آمده شکل نمی گرفت.
وی اظهارداشت: ما امید خود را به اقدامات و اهدافی که این جنبش دنبال می کند بسته ایم و باید سعی کنیم از حقوق اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی همه ملت هایی که جامعه بشری را تشکیل می دهند، حمایت کنیم.
وزیر خارجه هائیتی تصریح کرد: کشورهای جنوب و اعضا جنبش عدم تعهد بیش از گذشته نیاز به هوشیاری و تقویت وحدت دارند زیرا باید به نیازهای ملت های خود و آنچه که در صحنه بین المللی درحال وقوع است، پاسخ دهند.
"سلریزم" بااشاره به استقلال برخی کشورهای آمریکای لاتین همانند ونزوئلا و نیکاراگوئه گفت: همکاری های " جنوب - جنوب " یک ضرورت است و با حمایت های معنوی، مادی و حقوقی می توانیم اهداف خود را محقق سازیم.
وی در در ادامه با بیان اینکه حقوق بشر قبل از هر چیز امنیت را برای ملت ها و کشورهای عضو جنبش عدم تعهد بوجود می آورد، افزود: حق دسترسی به حقوق اولیه و تامین نیازهای مردم از اهدافی است که باید به آن دست پیدا کنیم.
وزیر امور خارجه هائیتی در پایان با قدردانی از جمهوری اسلامی ایران برای برگزاری این اجلاس حمایت کشورش را از تشکیل مرکز حقوق بشر در تهران اعلام کرد.
سیام. 1011-9139 - 1701 شماره 132 ساعت 15:04 تمام
۰ نفر